02136616871 02136615063 09192161957 09190182242

راهنمای کامل پلی کربنات (PC)

پلی کربنات
1:26 ب.ظ


5/5 - (3 امتیاز)

پلی کربنات-پلی کربنات تخت-پلی کربنات دو جداره-پلی کربنات لانه زنبوری

پلی کربنات یک ماده ترموپلاستیک است که به تولیدکنندگان و طراحان فرصت های آزادی طراحی ، زیبایی شناسی و کاهش هزینه ها را می دهد. رایانه شخصی به دلیل حفظ رنگ و قدرت در طول زمان ، حتی در شرایط استرس زا نیز مشهور است.

با این راهنمای جامع متخصص شوید و تمام موارد ضروری را که باید در مورد این پلیمر پرکاربرد بدانید بیاموزید.

پلی کربنات
معرفی ورق های پلی کربنات در دو مدل دو جداره و تخت و لانه زنبوری می باشد که این ورق ها نشکن هستند.

پیوندهای سریع به نمایه دقیق پلی کربنات-پلی کربنات تخت-پلی کربنات دو جداره-پلی کربنات لانه زنبوری:

  • »پلی کربنات (PC) چیست
  • »خصوصیات و خصوصیات اصلی پلی کربنات
  • »استفاده از مواد افزودنی یا مخلوط برای بهینه سازی خصوصیات
  • »استفاده در برنامه ها
  • »پلیمر چگونه تولید می شود؟
  • »آیا پلی کربنات برای استفاده بی خطر است؟ چگونه کامپیوتر را بازیافت کنیم؟
  • »خصوصیات پلی کربنات و ارزش آنها

پلی کربنات چیست؟

پلی کربنات یک پلیمر ترموپلاستیک سخت ، بی شکل و شفاف با عملکرد بالا است که دارای گروه های عملکردی آلی است که توسط گروه های کربنات (–O– (C = O) –O–) به یکدیگر متصل شده اند و ترکیبی خاص از خواص را ارائه می دهد. رایانه شخصی به دلیل ویژگیهای منحصر به فرد خود که شامل موارد زیر است:

  • مقاومت در برابر ضربه بالا
  • پایداری ابعادی بالا
  • خواص الکتریکی خوب در میان دیگران

اگرچه خصوصیات پلی کربنات شبیه پلی متیل متاکریلات (PMMA ، اکریلیک) است ، اما پلی کربنات قویتر است ، در دامنه دمای وسیع تری قابل استفاده است (نقطه ذوب: 155 درجه سانتیگراد) اما گران تر است. از آنجا که PC سازگاری بسیار خوبی با پلیمرهای خاص نشان می دهد ، به طور گسترده ای در ترکیباتی مانند PC / ABS ، PC / PET ، PC / PMMA استفاده می شود. برخی از برنامه های رایج دیسک فشرده ، کلاه ایمنی ، شیشه ضد گلوله ، لنزهای چراغ جلو اتومبیل ، بطری های تغذیه کودک ، سقف و شیشه و غیره است.

.
برخی از تامین کنندگان پلی کربنات عبارتند از:
SABIC (LEXAN ™ ، CYCOLOY)
شرکت RTP (PermaStat®)
LG Chem (Lupoy® ، Lupox®)
کووسترو (Makrolon® ، Bayblend® ، Makroblend® ، Apec®)
PolyOne (Edgetek ™ ، LubriOne)
ترینسئو (EMERGE ™ ، CALIBER)

»مشاهده تمام درجه ها و تامین کنندگان پلی کربنات تجاری موجود در بانک اطلاعات پلاستیک Omnexus

این پایگاه داده پلاستیکی به صورت رایگان برای همه در دسترس است. می توانید گزینه های خود را بر اساس ویژگی (مکانیکی ، الکتریکی …) ، برنامه ها ، حالت تبدیل و ابعاد دیگر فیلتر کنید.

خصوصیات و خصوصیات اصلی پلی کربنات

رایانه شخصی یک ماده ایده آل است که به دلیل ویژگیهای متنوع ، پردازش سازگار با محیط زیست و قابلیت بازیافت در صنعت شناخته شده و به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. مجموعه ای منحصر به فرد از ویژگی های شیمیایی و فیزیکی ، آن را نسبت به شیشه ، PMMA و PE مناسب می کند.

بیایید جزئیات خصوصیات رایانه را مورد بحث قرار دهیم:

مقاومت و مقاومت در برابر ضربه بالا – پلی کربنات از مقاومت بالایی برخوردار است و آن را در برابر ضربه و شکستگی مقاوم می کند و همچنین باعث ایجاد ایمنی و راحتی در کاربردهایی می شود که قابلیت اطمینان و عملکرد بالا را می طلبند. این پلیمر دارای چگالی 1.2 – 1.22 گرم در سانتی متر مکعب است ، تا 140 درجه سانتیگراد و تا 20- درجه سانتیگراد را حفظ می کند. همچنین ، رایانه های شخصی عملاً نشکن نیستند.

انتقال – PC یک پلاستیک کاملاً شفاف است که می تواند بیش از 90٪ نور به اندازه شیشه را انتقال دهد. ورق های پلی کربنات در طیف گسترده ای از سایه ها موجود است که بسته به برنامه کاربر نهایی قابل شخصی سازی است.

سبک – این ویژگی امکان طراحی تقریباً نامحدود OEM ها را در مقایسه با شیشه فراهم می کند. این ویژگی همچنین امکان افزایش کارایی ، سهولت روند نصب و کاهش هزینه های حمل و نقل را فراهم می کند.

محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش – پلی کربنات ها می توانند برای جلوگیری از اشعه ماوراlet بنفش و محافظت 100٪ در برابر اشعه های مضر UV طراحی شوند.

طبیعت نوری – برای داشتن ساختار آمورف ، PC ویژگی های نوری بسیار خوبی ارائه می دهد. ضریب شکست پلی کربنات شفاف 1.584 است.

مقاومت شیمیایی – پلی کربنات مقاومت شیمیایی خوبی در برابر اسیدهای رقیق ، هیدروکربنهای آلیفاتیک و الکلها از خود نشان می دهد. مقاومت شیمیایی متوسط ​​در برابر روغن ها و گریس ها. کامپیوتر به راحتی توسط قلیاهای رقیق ، هیدروکربن های معطر و هالوژنه مورد حمله قرار می گیرد. تولیدکنندگان توصیه می کنند ورق های رایانه شخصی را با مواد پاک کننده خاصی تمیز کنند که بر ماهیت شیمیایی آن تأثیری ندارد به پاک کننده های قلیایی ساینده حساس است.

مقاومت در برابر حرارت – با ارائه مقاومت در برابر حرارت خوب ، پلی کربنات ها از نظر حرارتی تا 135 درجه سانتیگراد پایدار هستند. مقاومت در برابر حرارت بیشتر را می توان با افزودن مواد بازدارنده شعله بدون تأثیر بر خصوصیات مواد بهبود بخشید.

سایر خصوصیات پلی کربنات-پلی کربنات تخت-پلی کربنات دو جداره-پلی کربنات لانه زنبوری:
ویژگی های خوب عایق الکتریکی ، که تحت تأثیر آب و دما نیستند
مقاومت در برابر سایش
مقاوم در برابر عقیم سازی مکرر بخار
کارآمد نسبت به سایر ترموپلاستیک های مهندسی

محدودیت های پلی کربنات ها

پلی کربنات ها محدودیت های خاصی دارند که عبارتند از:

تحمل خستگی کم پلی کربنات-پلی کربنات تخت-پلی کربنات دو جداره-پلی کربنات لانه زنبوری
خواص مکانیکی پس از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در آب بیش از 60 درجه سانتی گراد ، تخریب می شود
مورد حمله هیدروکربن ها و بازها قرار می گیرد
خشک کردن مناسب قبل از پردازش مورد نیاز است
زردها پس از مدتها قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش

استفاده از مواد افزودنی یا ترموپلاستیک برای بهینه سازی خصوصیات

مقاومت به خزش پلی کربنات ها را می توان با افزودن تقویت کننده های الیاف شیشه یا کربن بهبود داد. 5-40٪ تقویت کننده های GF می توانند مقاومت در برابر خزش را تا 28 MPa در دمای 210 درجه فارنهایت بهبود بخشند. گریدهای تقویت شده در مقایسه با گریدهای استاندارد PC دارای مدول کششی ، مقاومت خمشی و کششی بهتری هستندپلی کربنات-پلی کربنات تخت-پلی کربنات دو جداره-پلی کربنات لانه زنبوری.

افزودن مواد افزودنی می تواند تاخیر در شعله ، پایداری حرارتی ، تابش نور ماورا بنفش و ثبات رنگ و چندین ویژگی دیگر را بهبود بخشد. ورقهای پلی کربناتهای روکش دار نیز قابلیت ضد آب و هوا و مقاومت در برابر مواد شیمیایی و شیمیایی را نشان می دهند.

تثبیت کننده های مبتنی بر بنزوتریازول برای تثبیت رایانه در برابر نور UV و محافظت در برابر تخریب UV مفید هستند.
تثبیت کننده های مبتنی بر استرهای فسفر شناخته شده اند که برای بهبود ثبات حرارتی پلی کربنات موثر هستند.
بازدارنده های مختلف شعله مانند هالوژنه ، فسفر و سیلیکون به طور گسترده ای برای دستیابی به عملکرد UL مورد نیاز ، افزایش LOI و کاهش گرمای احتراق برای محصولات PC استفاده می شود.

مخلوط های پلی کربنات از نظر تجاری برای ایجاد تعادل مناسب بین عملکرد و بهره وری موفق هستند.

مخلوط PC / پلی استر: این آلیاژها برای کاربردهایی که مقاومت شیمیایی زیادی لازم است مناسب هستند. مخلوط های PC / PBT به دلیل رفتار بلوری بالاتر PBT ، مقاومت شیمیایی بالاتری نسبت به مخلوط های PC / PET دارند در حالی که گریدهای مخلوط PET مقاومت حرارتی بالاتری دارند.

PC / ABS Blends: مقاومت و مقاومت در برابر حرارت زیاد PC همراه با انعطاف پذیری و قابلیت پردازش ABS ترکیبی عالی از خواص را فراهم می کند.

موارد استفاده و رایانه های شخصی پلی کربنات-پلی کربنات تختپلی کربنات دو جدارهپلی کربنات لانه زنبوری

پلی کربنات
معرفی ورق های پلی کربنات در دو مدل دو جداره و تخت و لانه زنبوری می باشد که این ورق ها نشکن هستند.

ویژگی های رایانه شخصی ، آزادی طراحی را برای طراحان ، مهندسان و تولیدکنندگان محصول فراهم می کند و آن را به ماده ای ایده آل برای استفاده در چندین کاربرد به شرح زیر می دهد:

چگونه کامپیوتر ساخته می شود؟

پلی کربنات ها توسط پلیمریزاسیون چگالشی بیس فنول A (BPA ؛ C15H16O2) و فسژن (COCl2) تولید می شوند.

Structure of BPAPlusStructure of PhosgeneArrowStructure of Polycarbonate

روشهای متداول برای تولید قطعات پلی کربنات

اکستروژن
قالب گیری تزریقی
قالب گیری ضربه
ترموفرمینگ
رایانه ذوب شده و با فشار زیاد در قالبی مجبور می شود تا شکل دلخواهی به آن بدهد. خشک کردن قبل از پردازش بسیار توصیه می شود: 2-4 ساعت در 120 درجه سانتیگراد. میزان رطوبت مورد نظر باید حداکثر 02/0 درصد باشد پلی کربنات-پلی کربنات تخت-پلی کربنات دو جداره-پلی کربنات لانه زنبوری.

به منظور جلوگیری از تخریب مواد ، بسته به دمای ذوب انتخاب شده حداکثر زمان ماند ایده آل بین 6 تا 12 دقیقه است. دو روش عمده در پردازش پلی کربنات ، قالب گیری تزریقی و اکستروژن است.

قالب گیری تزریقی پلی کربنات-پلی کربنات تخت-پلی کربنات دو جداره-پلی کربنات لانه زنبوری

برای تولید قطعات ساخته شده از پلی کربنات ها و مخلوط های آنها اغلب از قالب تزریق استفاده می شود. از آنجا که پلی کربنات بسیار چسبناک است ، معمولاً در دمای بالا پردازش می شود تا ویسکوزیته آن کاهش یابد. در این فرآیند ، مذاب پلیمر داغ از طریق داخل قالب با فشار بالا فشرده می شود. قالب وقتی خنک می شود ، به پلیمر مذاب شکل و ویژگی های دلخواه را می دهد. از این فرآیند به طور کلی برای تولید بطری های پلی کربنات ، صفحات و غیره استفاده می شود. از آنجا که پلی کربنات پلاستیکی با جریان ضعیف است ، ضخامت دیواره نباید خیلی نازک باشد.

اکستروژن پلی کربنات-پلی کربنات تخت-پلی کربنات دو جداره-پلی کربنات لانه زنبوری

در این فرآیند ، مذاب پلیمر از یک حفره عبور می کند و به آن شکل نهایی می بخشد. ذوب هنگام سرد شدن به شکل بدست آمده می رسد و آن را حفظ می کند. این فرآیند برای تولید ورق های پلی کربنات ، پروفیل ها و لوله های طولانی استفاده می شود. توصیه ها:

دمای اکستروژن: 230-260 درجه سانتیگراد
نسبت L / D 20-25 توصیه می شود

پلی کربنات-پلی کربنات تخت-پلی کربنات دو جداره-پلی کربنات لانه زنبوری پلکسی گلاس

چاپ سه بعدی

پلی کربنات قوی ترین ماده ترموپلاستیک است و انتخاب جالبی به عنوان رشته چاپ سه بعدی است. PC یک ماده قوی است و برای حفظ مقاومت در برابر دما شناخته شده است. پلی کربنات مانند پلکسی گلاس خرد نمی شود.

ماشین قابل خم شدن در دمای اتاق است
دمای چاپ از 260 – 300 درجه سانتیگراد
دمای بستر چاپی توصیه شده 90 درجه سانتیگراد یا بالاتر
سرعت چاپ: 30 میلی متر در ثانیه ایده آل است ، می تواند تا 60 یا 80 میلی متر در ثانیه برسد

آیا پلی کربنات برای استفاده بی خطر است؟ چگونه کامپیوتر را بازیافت کنیم؟

پلاستیک پلی کربنات-پلی کربنات تخت-پلی کربنات دو جداره-پلی کربنات لانه زنبوری یک ماده مناسب برای بطری های کودک ، بطری های آب قابل تعویض ، فنجان های سیرابی و بسیاری دیگر از ظروف غذا و نوشیدنی است. اگرچه ایمنی رایانه شخصی با بیسفنول A (BPA) ساخته می شود.

تحقیقات و آژانس های دولتی در سراسر جهان به بررسی پتانسیل سطح پایین BPA برای مهاجرت از محصولات پلی کربنات (تخریب مواد در تماس با آب) به مواد غذایی و نوشیدنی ادامه می دهند. این تجزیه و تحلیل ها نشان داده است که مواجهه بالقوه انسان با BPA از محصولات پلی کربنات-پلی کربنات تخت-پلی کربنات دو جداره-پلی کربنات لانه زنبوری در تماس با غذاها و نوشیدنی ها کم است و هیچ خطر شناخته شده ای برای سلامت انسان ندارد.

چندین مقام نظارتی در سراسر جهان ،

مانند FDA ایالات متحده ، کمیته علمی کمیسیون اروپا در مورد غذا ، آژانس استاندارد مواد غذایی انگلستان ، استفاده ایمن از رایانه شخصی را برای برنامه های تماس با مواد غذایی به رسمیت شناخته اند ، اما برخی مطالعات نیز وجود دارد که نشان می دهد BPA برای سلامتی و سلامت خطرناک است. بنابراین ، منجر به توسعه محصولاتپلی کربنات-پلی کربنات تخت-پلی کربنات دو جداره-پلی کربنات لانه زنبوری “بدون BPA” می شود.

تمام برنامه های کاربردی ساخته شده برای پلاستیک پلی کربنات

100٪ قابل بازیافت هستند و با کد بازیافت “7” شناسایی می شوند.

یکی از روشها بازیافت مواد شیمیایی است که در آن PC منقطع شده با فنل واکنش داده و مونومرهایی تولید می کند که برای پلیمریزاسیون بیشتر خالص می شوند.

بازیافت پلی کربنات-پلی کربنات تخت-پلی کربنات دو جداره-پلی کربنات لانه زنبوری

محققان همچنین در تلاشند فرآیندهای جدیدی را برای بازیافت پلی کربنات در نوع دیگری از پلاستیک ایجاد کنند –

نوع دیگری که بیسفنول A (BPA) را هنگام استفاده یا به محل دفن زباله آزاد نمی کند.

توسعه در پلی کربنات-پلی کربنات تخت-پلی کربنات دو جداره-پلی کربنات لانه زنبوری مبتنی بر Bio

بسیاری از شرکت ها

پلی کربنات پایه زیست را آماده کرده اند که می تواند به عنوان یک جایگزین افت برای نمونه مصنوعی در چندین صنعت استفاده نهایی عمل کند. Bio-PC با افزایش دوام ساختار مولکولی مشابهی دارد اما محدودیت های خاصی در مورد هزینه تولید w.r.t وجود دارد.

توسعه در پلی کربنات مبتنی بر Bio

در چند سال گذشته

چندین تحول جدید در بخش رزین های پلی کربنات-پلی کربنات تخت-پلی کربنات دو جداره-پلی کربنات لانه زنبوری مبتنی بر زیست دیده شده است. آنها عبارتند از:

DURABIO ™ توسط

Mitsubishi Chemical Corporation – این یک پلاستیک مهندسی مبتنی بر زیست است که از مونومر ایزوسوربید گیاهی ساخته شده است.

شفافیت و همگنی نوری آن از رزین پلی کربنات-پلی کربنات تخت-پلی کربنات دو جداره-پلی کربنات لانه زنبوری معمولی مبتنی بر BPA (BisPhenol A) پیشی می گیرد.

POLYSORB® Isosorbide توسط Roquette –

این یک راه حل گیاهی جایگزین برای بیس فنول

A (BPA) است که می تواند به عنوان مونومر در سنتز پلی کربنات-پلی کربنات تخت-پلی کربنات دو جداره-پلی کربنات لانه زنبوری استفاده شود.

از پلی کربنات های ایزوسوربید می توان برای ایجاد مقاومت شیمیایی و اشعه ماورا بنفش و مقاومت در برابر خراش در صنایع ساخت و ساز و خودرو در میان سایر موارد استفاده کرد.

رزین

PC LEXAN based بر اساس مواد اولیه تجدید پذیر مجاز توسط SABIC – این آخرین محلول پلی کربنات است که بر اساس مواد اولیه مجاز ISCC PLUS ساخته شده است.

SABIC بخشی از ابتکار راه حل های دایره ای TRUCIRCLE its خود را نشان می دهد که کاهش قابل توجهی در اثر کربن (تا 50)) و اثرات تخلیه فسیل (تا 35)) در طول تولید رزین پلی کربنات-پلی کربنات تخت-پلی کربنات دو جداره-پلی کربنات لانه زنبوری بر اساس مواد تجدید پذیر.

اخیراً ،

دستیابی به موفقیت در موسسه تحقیقات شیمی کره (KRICT) انجام شده است که در آن محققان یک بیو پلی کربنات ایجاد کرده اند که عمدتا از گلوکز ساخته شده است.

برخلاف پلیمرهای زیستی قبلی ، این تیم ادعا می کند که این بیو پلی کربنات-پلی کربنات تخت-پلی کربنات دو جداره-پلی کربنات لانه زنبوری جدید قدرت و دوام متناسب با نمونه پتروشیمی خود را دارد و راه را برای تجاری سازی هموار می کند پلی کربنات تخت و دو جداره.



برچسب‌ها:,

مطالب مشابه! از خواندن ادامه مطالب لذت ببرید ...

    9 پاسخ به “راهنمای کامل پلی کربنات (PC)”

    1. […] پلی کربنات ها مقاومت های بسیار زیادی دارند مقاومت پلی کربنات ها بسیار بالاتر از ورقهای پلاستیکی است و این موضوع باعث شده پلی کربنات ها طرفرداران زیادی داشته باشند . […]

    2. […] یک ورق پلاستیکی مقاوم در برابر خرد شدن هستید ، باید پلی کربنات را انتخاب […]

    3. iranpelaxi گفت:

      […] و نقل – از آنجایی که کاربرد پلی کربنات سبک و شفاف است، برای ایجاد طراحی چشم نواز و افزایش […]

    4. iranpelaxi گفت:

      […] سهولت در حمل و نقل، نگهداری و نصب میشود، به عنوان مثال ورق دو جداره پلی کربنات با ضخامت ۱۰ میلیمتر در مقایسه با شیشه‌ معمولی با ضخامت […]

    5. iranpelaxi گفت:

      […] پلی کربنات ها […]

    6. […] ورق های پلی کربنات تخت و ورق پلکسی و پلکسی گلاس […]

    7. […] های رنگی شفاف و دوجداره برای سقف کاذب و یا پارکینگ […]

    8. […] مواد پلاستیکی (به عنوان مثال ، کد رنگ پلکسی اکریلیک ، پلی کربنات ، PETG ، PVC و استایرن) برای مشتریان در طیف وسیعی از صنایع […]

    9. […] از ورق پلکسی آینه ای همان ورق های پلی کربنات است. که پوشش پشت آن از جنس جیوه می باشد. در واقع ساختار […]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *