02136616871 02136615063 09192161957 09190182242

همه چی درباره پلکسی گلاس

پلکسی گلاس اکریلیک
7:06 ق.ظ


5/5 - (2 امتیاز)

همه چی درباره پلکسی گلاس

شیشه اکریلیک (پلکسی گلاس): همه چیز در مورد خواص ، استفاده و مزایا و معایب

پلکسی گلاس اکریلیک
معرفی پلکسی گلاس رنگی که جز خانواده ورق های پلکسی گلاس می باشد و شامل پلکسی مولتی استایل پلکسی مات دوغی آینه ای در فروشگاه پلکسی گلاس

همه قاب های عکس از شیشه واقعی ساخته نشده اند. شیشه اکریلیک جایگزین مناسبی برای شیشه معمولی است. اما آیا از شیشه واقعی بهتر است یا بدتر؟ در این مقاله خواهید آموخت که شیشه های پلاستیکی دارای چه ویژگی هایی هستند ، چگونه می توان از آن استفاده و پردازش کرد. ما همچنین مزایا و معایب شیشه اکریلیک را در مقایسه با شیشه معمولی و زمانی که استفاده از قاب عکس اکریلیک بهترین است ، توضیح می دهیم.

شیشه اکریلیک چیست؟

به شیشه اکریلیک پلکسی گلاس یا شیشه هنری نیز گفته می شود. این یک دیسک پلاستیکی شفاف است. شیشه اکریلیک به معنای سنتی شیشه نیست ، زیرا کاملاً از پلاستیک ساخته شده است.

پلکسی گلاس معروف ترین نام تجاری است که تحت آن شیشه اکریلیک موجود است. پلکسی گلاس ، نام تجاری شیشه اکریلیک Evonik Röhm GmbH و بنابراین اساساً فقط یک نوع شیشه اکریلیک را نشان می دهد. شیشه اکریلیک نام عمومی PMMA مستقل از تولید کننده است. خواص شیشه های پلاستیکی شفاف فقط بین تولید کنندگان کمی متفاوت است. شیشه اکریلیک اساساً همیشه دارای خواص یکسانی است ، صرف نظر از اینکه پلکسی گلاس باشد یا نوع دیگری از شیشه های اکریلیک.

نام دقیق و شیمیایی “شیشه” ساخته شده از اکریلیک پلی متیل متاکریلات (به اختصار PMMA) است. پلاستیک شفاف از اواخر دهه 1920 تولید می شود همه چی درباره پلکسی گلاس.

شیشه اکریلیک برای چه مواردی استفاده می شود؟

شیشه اکریلیک در بسیاری از صنایع محبوب است ، در درجه اول به دلیل مقاومت در برابر شکست و مقاومت در برابر ضربه است. علاوه بر استفاده از آن به عنوان جایگزین شیشه ، این ماده تقریباً در همه زمینه های صنعت و همچنین در پزشکی استفاده می شود.

افراد معمولاً پلکسی گلاس را به عنوان جایگزینی برای شیشه می شناسند ، به عنوان مثال هنگام پنجره های شیشه ای و پوشش گلخانه های باغ. یکی از زمینه های معمول استفاده از نمای ساختمان یا استفاده از آن به عنوان فضای تبلیغاتی ، برای علائم شرکت است ، اما همچنین برای پارتیشن های دوش ، تقسیم کننده اتاق و قاب عکس ، پلکسی گلاس اغلب استفاده می شود. زمینه های کاربرد در پزشکی عبارتند از: پروتز ، لنزهای تماسی ، لنزهای عینک یا دندانپزشکی. بسیاری از وسایل خانه نیز از شیشه اکریلیک ساخته شده اند: برای مثال کاسه سالاد یا چرخ ادویه همه چی درباره پلکسی گلاس.

قاب بندی تصاویر: شیشه اکریلیک چه زمانی مناسب است؟

هنگام انتخاب قاب عکس مناسب ، کدام شیشه مناسب است؟ چه زمانی شیشه پلاستیکی توصیه می شود؟

شیشه اکریلیک اغلب در قسمت قاب عکس برای قاب های بزرگ استفاده می شود ، زیرا مواد بسیار سبک تر از شیشه معمولی است. بنابراین استفاده از شیشه اکریلیک برای قاب بندی پوسترها یا تصاویر بزرگ بسیار مناسب است. به دلیل سبکی ، قطع کردن آن راحت تر از قاب عکس ساخته شده از شیشه واقعی است.

قاب های شیشه ای اکریلیک نیز برای تصاویر حساس که در آنها به دلیل فضای زیاد نمی توان از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کرد ، مناسب است. این ماده از تصویر در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. با این وجود ، به طور کلی توصیه می شود که در صورت امکان تصاویر را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهیدهمه چی درباره پلکسی گلاس.

شیشه اکریلیک نیز انتخاب ایمن تری در هنگام ارسال قاب عکس توسط سرویس بسته بندی دارد ، زیرا بستگی به سطح بالای مقاومت در برابر شکست دارد. مقاومت در برابر شکستن و لبه های کدر همچنین قاب های اکریلیک را بسیار ایمن کرده و خطر آسیب را کاهش می دهد. به همین دلیل استفاده از شیشه های اکریلیک در مهد کودک ها ، مدارس و دیگر ساختمان های عمومی بسیار محبوب است.

در اینجا باید مراقب باشید: از شیشه های اکریلیک برای قاب بندی نقشه های گچ یا زغال استفاده نکنید. در غیر این صورت شیشه گچ یا رنگدانه های ذغالی تصویر را به دلیل بار الکترواستاتیک جذب می کند همه چی درباره پلکسی گلاس.

جالب: علاوه بر شیشه اکریلیک و معمولی ، شیشه ضد انعکاس نیز اغلب برای تولید قاب عکس استفاده می شود. شما می توانید در مقاله ما در مورد مزایا و معایب این شیشه خاص بخوانید آیا شیشه ضد انعکاس همیشه بهتر از شیشه معمولی است؟ بخوان

بهترین روش برای تمیز کردن قاب های اکریلیک چیست؟

شیشه اکریلیک یا پلکسی گلاس روی سطح بسیار حساس است. برای اطمینان از سالم ماندن آن برای مدت طولانی ، هنگام تمیز کردن شیشه های پلاستیکی باید مراقب باشید. هنگامی که به صورت خشک تمیز می شود ، می تواند توسط ذرات گرد و غبار موجود خراشیده شود. به همین دلیل است که شما همیشه باید شیشه های اکریلیک را با یک پارچه مرطوب پاک کنیدهمه چی درباره پلکسی گلاس.

پلکسی گلاس اکریلیک
معرفی پلکسی گلاس رنگی که جز خانواده ورق های پلکسی گلاس می باشد و شامل پلکسی مولتی استایل پلکسی مات دوغی آینه ای در فروشگاه پلکسی گلاس

پارچه های مخصوص میکروفایبر که با آب ولرم مخلوط با مایع لباسشویی مرطوب می کنید برای تمیز کردن بهترین هستند. سپس می توانید ورق اکریلیک را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.همه چی درباره پلکسی گلاس

پاک کننده های پلاستیکی آنتی استاتیک نیز توصیه می شوند ، زیرا مخصوص تمیز کردن پلاستیک ها طراحی شده اند.

از طرف دیگر ، باید از عوامل بسیار خشن و شیمیایی اجتناب کنید ، زیرا می توانند به سطح پلکسی گلاس حمله کرده و به آن آسیب برسانند.

همچنین باید از استفاده از مواد شوینده پلاستیکی ،

ساینده یا محلول (مانند نیترو ، پاک کننده شیشه یا استون) کاملاً خودداری کنیدهمه چی درباره پلکسی گلاس.

در عوض ،

از مواد تمیز کننده ملایم برای شیشه های اکریلیک استفاده کنید و بهتر است همیشه قبل از استفاده ، آن را در یک منطقه نامحسوس آزمایش کنید همه چی درباره پلکسی گلاس.

نکته: خودتان می توانید خراش های کوچک روی شیشه اکریلیک را برطرف کنید. از خمیرهای پولیش دستی که مخصوص فروشگاه ها هستند استفاده کنید.

شما می توانید نکات بیشتری در مورد نحوه صحیح تمیز کردن قاب عکس با شیشه معمولی یا ضد انعکاس در مقاله ما در مورد نحوه صحیح تمیز کردن شیشه قاب عکس پیدا کنید همه چی درباره پلکسی گلاس.

در مقاله ما

“تمیز کردن خود نقاشی” همچنین دستورالعمل ها و نکاتی در مورد نحوه مراقبت صحیح از یک نقاشی را خواهید یافت.

ویژگی های شیشه اکریلیک چیست؟

تفاوت شیشه اکریلیک با شیشه معمولی بسیار زیاد است. برخلاف شیشه معمولی ، مزایایی نسبت به شیشه واقعی دارد ، اما معایبی نیز دارد. هنگام انتخاب شیشه مناسب برای خود ، باید تمام ویژگی ها را در نظر بگیرید.

تفاوت آن با شیشه معمولی چیست؟

برخلاف شیشه اکریلیک

، شیشه معمولی معمولی از شیشه نرم و شکننده تشکیل شده است که در تجارت به عنوان شیشه سودا-آهک شناخته می شود. این پرکاربردترین نوع شیشه است.

فریم های عکس با شیشه واقعی معمولاً از شیشه شناور با ضخامت 1.7 میلی متر ساخته می شوند –

شیشه ای تخت مخصوص درمان. این شکل از شیشه تخت نیز اغلب برای آینه یا به عنوان شیشه پنجره استفاده می شود. سایر زمینه های کاربرد شیشه معمولی ، به عنوان مثال ، تولید بطری ، بسته بندی مواد غذایی یا لیوان نوشیدنی است.

بر خلاف شیشه معمولی ، شیشه اکریلیک بسیار مقاوم در برابر خرد شدن و متراکم است ، به همین دلیل بسیار سبک تر است.

مزایای شیشه اکریلیک همه چی درباره پلکسی گلاس

پلکسی گلاس اکریلیک
معرفی پلکسی گلاس رنگی که جز خانواده ورق های پلکسی گلاس می باشد و شامل پلکسی مولتی استایل پلکسی مات دوغی آینه ای در فروشگاه پلکسی گلاس

ضد ضربه: مواد اکریلیک بسیار مقاوم در برابر شکست و مقاوم در برابر ضربه است. این باعث می شود تقریبا نشکن و بسیار بادوام باشد.

بنابراین مزیت بزرگی نسبت به شیشه معمولی دارد ، که نسبت به ارتعاشات بسیار حساس است و می تواند به سرعت پاره شود ، بشکند یا حتی خرد شود.

نور: بر خلاف شیشه معمولی ، شیشه اکریلیک بسیار سبک است زیرا مواد به طور قابل توجهی چگال تر است. هنگامی که برای قاب عکس استفاده می شود ، بنابراین برای تصاویر بزرگ و سنگین بسیار مناسب است.

ضد آب: شیشه اکریلیک بسیار مقاوم در برابر آب و هوا است. نه گرمای شدید و نه یخ ، برف ، باران یا تگرگ نمی توانند به شیشه های پلاستیکی آسیب برسانند. هم در برابر یخ زدگی و هم در برابر حرارت مقاوم است.

شفاف و مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش: در 92 درصد ، شفافیت شیشه اکریلیک حتی بیشتر از شیشه معمولی است. همچنین در برابر اشعه ماوراء بنفش پایدار است و اشعه را جذب می کند همه چی درباره پلکسی گلاس.

ایمن:

در مقایسه با شیشه معمولی ، شیشه اکریلیک دارای برش نسبتاً بی ضرری است که نمی توانید خود را روی آن برش دهید. با این وجود ، منطقی است که پس از پردازش ورق اکریلیک خودتان ، لبه ها را به خوبی جلا دهید.

قابل تنظیم: شیشه های پلاستیکی را می توان سفارشی کرد. این در شفاف ، نیمه شفاف ، اما همچنین به عنوان شیشه مات و به عنوان یک نوع رنگی موجود است. نفوذپذیری گرما را نیز می توان تنظیم کرد.

پردازش آسان: شیشه های پلاستیکی را می توان به روش های مختلف پردازش کرد. به عنوان مثال ، برای برش ، حفاری ، چسباندن یا ریختن مناسب است.

معایب شیشه اکریلیک همه چی درباره پلکسی گلاس

حساس به خط و خش: پلکسی گلاس بسیار پایدار است ،

اما سطح آن نیز به راحتی خراشیده می شود زیرا مواد نرمتر از شیشه معمولی است.

هنگام تمیز کردن ، خراش و خراش های کوچکی ایجاد می شود. بنابراین ، در طولانی مدت به سختی می توان از آنها اجتناب کرد.

جذب گرد و غبار:

شیشه های پلاستیکی کمی الکترواستاتیک شارژ شده و سپس گرد و غبار را به سرعت جذب می کنند. در نتیجه ،

شما مجبورید زمان بیشتری را صرف تمیز کردن و حذف گرد و غبار بارها و بارها کنید تا شفاف و زیبا بماند.

تمیز کردن مشکل: همیشه هنگام تمیز کردن باید مراقب باشید تا شیشه اکریلیک را خراش ندهید.

مهمترین سوالات به طور خلاصه

شیشه اکریلیک چیست؟ همه چی درباره پلکسی گلاس

به شیشه اکریلیک پلکسی گلاس یا شیشه هنری نیز گفته می شود. کاملاً از پلاستیک شفاف ساخته شده است و یادآور شیشه معمولی است ، به ویژه به شکل صفحه.

شیشه اکریلیک برای چه مواردی استفاده می شود همه چی درباره پلکسی گلاس

شیشه اکریلیک بیشتر به عنوان جایگزینی برای شیشه های معمولی استفاده می شود و برای شیشه های شیشه ای پنجره ها ،

برای استفاده به عنوان فضای تبلیغاتی یا برای لعاب دادن قاب عکس استفاده می شود.

آیا شیشه اکریلیک مقاوم در برابر حرارت است؟ همه چی درباره پلکسی گلاس

شیشه اکریلیک هم مقاوم در برابر حرارت است و هم در برابر آب و هوا مقاوم است. یخ ، برف ، باران یا تگرگ نمی تواند به این پلاستیک آسیب برساند. 

ویژگی های شیشه اکریلیک چیست؟  همه چی درباره پلکسی گلاس

شیشه اکریلیک دارای مزایای زیادی است: ضد ضربه ، سبک ، شفاف و مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش است. همچنین دارای یک لبه برش ایمن است که خطر آسیب را کاهش می دهد همه چی درباره پلکسی گلاس 

معایب شیشه اکریلیک چیست؟ همه چی درباره پلکسی گلاس

از معایب

شیشه های اکریلیک این است که نسبت به خط و خش حساس است و گرد و غبار را جذب می کند.

شما باید بیشتر آن را تمیز کنید و مراقب باشید هنگام مسواک زدن آن را خراش ندهید همه چی درباره پلکسی گلاس.

قاب مناسب را انتخاب کنید همه چی درباره پلکسی گلاس

شیشه اکریلیک یا معمولی؟ اکنون بهترین زمان را برای استفاده از کدام قاب عکس می دانید. شیشه اکریلیک به دلیل مقاومت در برابر شکستگی ، سبکی و دوام بسیار مفید است همه چی درباره پلکسی گلاس.

هنگام ارسال قاب ،

شیشه اکریلیک فقط برای محصولات سفارشی استفاده می شود که بسیار باریک هستند و بنابراین خطر شکستگی بالایی دارند.

حتی اگر صراحتا پلکسی گلاس درخواست می کنید ، ما خوشحال می شویم که قاب های مخصوصی با شیشه اکریلیک برای شما بسازیم همه چی درباره پلکسی گلاس.

یک پاسپارتو نیز می تواند جلوه منحصر به فرد خود را به تصویر شما بدهد. در اینجا نحوه محاسبه اندازه تشک مناسب برای تصویر خود را بیاموزید همه چی درباره پلکسی گلاس.



برچسب‌ها:

مطالب مشابه! از خواندن ادامه مطالب لذت ببرید ...

    13 پاسخ به “همه چی درباره پلکسی گلاس”

    1. […] پلکسی گلاس رنگی – مجموعه ای رنگی از قرمز ، زرد ، آبی ، سبز و موارد دیگر. […]

    2. […] پوشش ها تهیه کرد و بسیاری از صنایع به دلیل تنوع آن از پلکسی گلاس استفاده می […]

    3. […] گلاس انواع دیگری دارد یکی از نوع های بسیار جذاب پلکسی گلاس پلکسی آیینه ای می باشد در مقالات گذشته در مورد خود […]

    4. […] پلکسی گلاس مشکی ۲/۱ × ۸/۱ متر  در بازار پخش می شود […]

    5. […] زیرا ظاهری درجه یک به ورق اکریلیک شما می بخشد. ورق های اکریلیک مشکی مات و مات برای برش لیزری کاربردهای زیادی دارد و شما می […]

    6. […] ارائه می دهد و قادر است 92 درصد نور سفید را منتقل کند. پلکسی گلاس پرسپکس و روم هر دو برای ساخت راهنماها و لنزهای نور […]

    7. […] پلکسی گلاس پرسپکس و روم هر دو برای ساخت راهنماها و لنزهای نور مناسب هستند. […]

    8. […] در مورد پلکسی گلاس ، ذکر نکردن ریشه های آن بی فایده است. پلکسی گلاس همانند بسیاری از مصالح امروزه در آلمان در قرن گذشته […]

    9. […] عکاسی تبلیغاتی و صنعتی استفاده از صفحه های پلاستیکی (پلکسی گلاس) ها هستند که جایگزین مناسبی برای شیشه و آینه محسوب می […]

    10. […] مزایای کاربرد پلکسی گلاس اکریلیک: […]

    11. […] ترین محصولات ما تقسیم کننده های کد رنگ پلکسی اکریلیک (پلکسی گلاس) و نمایشگرهای نقطه خرید (POP) […]

    12. […] پلکسی گلاس رنگی – مجموعه ای رنگی از قرمز ، زرد ، آبی ، سبز و موارد دیگر. […]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *