02136616871 02136615063 09192161957 09190182242

برش پلی کربنات + 8 نکته کلیدی در کات پلی کربنات 2022

نحوه برش پلی کربنات. پلی کربنات یک پلاستیک سبک است آموزش برش ورق پلکسی گلاس قبل از خدمات برش پلکسی این مقاله را حتما بخوانید ...
5:17 ب.ظ


Rate this post

برش پلکسی گلاس پلی کربنات چیست؟

پلکسی گلاس یک ماده ارزان و با دوام است که می توانید برای پروژه های متنوعی مانند قاب عکس ، تبلت و یا به عنوان یک جایگزین ضد آب برای شیشه استفاده کنید. بسیار سبک وزن ، ارزان است و به مدت طولانی ادامه می یابد زیرا نمی تواند پوسیدگی یا ترک خوردگی کند. همچنین می توانید با استفاده از ابزارهای مناسب ، اقدامات احتیاطی مناسب و اندازه گیری های صحیح آن را به راحتی برش دهید. ورق های نازک را می توان با کاتر برش داد و به آن ضربه زد. ورق های ضخیم تر را باید با اره چکشی برای خطوط مستقیم و یا اره دیسکی برش داد تا شکل های خارج از ورق را برش دهد. 3 روش برش پلکسی گلاس که در ایران مرسوم است را می خواهیم خدمتتان توضیح دهیم.

نحوه برش پلی کربنات. پلی کربنات یک پلاستیک سبک است آموزش برش ورق پلکسی گلاس قبل از خدمات برش پلکسی این مقاله را حتما بخوانید ...

روش اول برش پلی کربنات با کاتر

برای برش پلکسی گلاس اول پلکسی گلاس را روی سطح کار قرار دهید. برای ورقهای نازک از پلکسی گلاس که ضخامت آن کم است ، بهترین ابزار کاتر مخصوص برای برش پلکسی گلاس است. ورق را به صورت صاف روی میز یا محل کار قرار دهید تا بتوانید بر روی یک سطح پایدار اندازه گیری و برش دهید.
اطمینان حاصل کنید که سطح از هرگونه اشیایی که می توانند کار شما را خط و خش بیاندازد و باعث  آسیب رساندن به صفحه شوند ، تمیز و پاک باشد.
از یک ساختار یکنواخت و پایدار استفاده کنید که تکان نخورد.

مرحله بعد برش پلی کربنات …

جایی که می خواهید برش پلکسی گلاس انجام دهید ، با خودکار خط بکشید. با قرار دادن ورق صاف بر روی سطح کار ، از یک خط کش به عنوان راهنما استفاده کرده و در جایی که می خواهید ورق را برش دهید یک خط مستقیم بکشید. خط را قابل مشاهده کنید.

از یک خودکاری یا ماژیکی استفاده کنید تا بتوانید پس از قطع ورق آن را پاک کنید.
نکته: اگر خط را مرتکب خطا شدید ، علامت را کاملاً پاک کنید تا دوباره بتوانید آنرا بکشید. برای پاک کردن خودکار یا ماژیک از یک پارچه مرطوب یا پارچه آغشته به الکل استفاده کنید.

نحوه برش پلی کربنات. پلی کربنات یک پلاستیک سبک است آموزش برش ورق پلکسی گلاس قبل از خدمات برش پلکسی این مقاله را حتما بخوانید ...

مرحله سوم برش این نوع پلکسی …

از یک کاتر تیز برای برش در امتداد خطی که روی تخته مشخص کرده اید استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که ورق صاف و پایدار بر روی سطح است. فشار محکم را اعمال کنید و از یک خط کش برای راهنمایی کاتر خود استفاده کنید ، همانطور که آن را در خطی که علامت گذاری کرده اید بکشید تا بتوانید ورق پلکسی گلاس را برش دهد. کاتر را روی خط 10 یا 12 بار ببندید ، تا یک شیار عمیق در ورق ایجاد نکنید.
سعی کنید از تیغ نو استفاده کتید چون باید تیغ در برش نقش مهمی را ایفا می کند.

مرحله چهارم برش پلی کربنات …

ورق را روی آن بچرخانید و طرف دیگر را با کاتر ببرید. پس از ایجاد یک شیار عمیق در یک طرف از پلکسی گلاس ، ورق را به دو طرف بگیرید و آن را بکشید تا طرف دیگر را در معرض دید خود قرار دهید. همان خطی را که از طرف دیگر برش داده اید برش دهید.
هنگام برش برگه ، مراقب باشید تا قبل از آماده شدن آن ، خم نشود.

برش پلکسی …

ورق را طوری قرار دهید که بخشی که برش داده اید بر روی لبه آویزان باشد. پس از به پایان رساندن برش ورق ، آن را به موقعیتی منتقل کنید که نصف کردن آن را برای شما راحت تر باشد. ورق را طوری حرکت دهید که قسمتی که قصد دارید از آن جدا شود، روی لبه آویزان باشد.
مطمئن باشید کل بخشی که قصد جدا کردن آن را دارید ، در لبه سطح کار آویزان است.

نحوه برش پلی کربنات. پلی کربنات یک پلاستیک سبک است آموزش برش ورق پلکسی گلاس قبل از خدمات برش پلکسی این مقاله را حتما بخوانید ...

مرحله ششم برش پلی کربنات …

ورق را در محل خود به سطح ببندید. از یک گیره استفاده کنید و آن را روی بخشی از برگه ای که قصد ندارید برش دهید ببندید. گیره را طوری اعمال کنید که به برگه پلکسی گلاس و سطحی که روی آن کار می کنید چسبیده باشد تا ورق حرکت نکند.
مراقب باشید که گیره را آنقدر محکم نکنید که در آن ورق خط و خش ایجاد کند.

مرحله هفتم برش پلی کربنات …

قسمت برش داده شده از پلکسی گلاس را جدا کنید. با ورق پلکسی گلاس که روی سطح کار قرار گرفته است ، فشار سریع و نزولی را اعمال کنید تا قطعه ای را که برش پلکسی گلاس داده اید جدا شود. ورق باید به آرامی در امتداد خطی که در آن برش زدید شکسته شود.
با استفاده از یک دست برای نگه داشتن ورق در حالی که با دست دیگر به سمت پایین ورق می روید.
اگر ورق به طور کامل در طول خط شکسته نشود ، از کاترتان برای برش در امتداد شیار و قطع کردن قطعه استفاده کنید.



برچسب‌ها:,

مطالب مشابه! از خواندن ادامه مطالب لذت ببرید ...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *