02136616871 02136615063 09192161957 09190182242

ورق کریستال (GPPS)

طلق کریستال
9:28 ق.ظ


5/5 - (1 امتیاز)

ورق کریستال

مزایای استفاده از ورق کریستال

ورق کریستال

ورق کریستال با درصد بلوري پايين بوده و جايگزيني ارزان قيمت نسبت به ديگر طلق های شفاف می باشد.

كريستال در صنايع ساختمان به عنوان سقف كاذب،قطعات دکوراتیو باکس و شلف های تزئيني و … استفاده مي شود.

اين طلق ترد و شكننده است . همچنين مقاومت آن در برابر UV پائين بوده و فقط براي كاربردهاي داخلي مناسب مي باشد.

طلق کریستال یا پلکسی ایرانی نوعی ورق پلاستیکی می باشد که در امور مختلف کاربرد دارد.

این طلق ها دارای ضخامت ها و رنگ های متنوعی می باشند.

معمولا برای تایل های سقفی از طلق های کریستالی دوغی با ضخامت تقریبی ۲ میلیمتر استفاده می شود.

این ورق ها بعد از روشن شدن لامپ، به رنگ سفید دیده می شوند.

طلق کریستال با درصد بلوري پايين بوده و جايگزيني ارزان قيمت نسبت به ديگر طلق های شفاف می باشد. كريستال در صنايع ساختمان به عنوان سقف كاذب،قطعات دکوراتیو باکس و شلف های تزئيني و … استفاده مي شود. اين طلق ترد و شكننده است . همچنين مقاومت آن در برابر UV پائين بوده و فقط براي كاربردهاي داخلي مناسب مي باشد. اين محصول از پايداري ابعادي مناسبي برخوردار است.

انواع  در رنگ های شفاف – دوغی – سبز -آبی – زرد – قرمز موجود می باشد.

كاربردهای ورق کریستال

  • سقف کاذب
  • صنايع ساختمان
  • صنايع بسته بندي
  • ظروف يک بار مصرف

ورقهای کریستال در صنایع ساختمان به عنوان سقف کاذب و در صنایع تزئینی و … استفاده می شود.

این محصول شکننده می باشد و همچنین مقاومت آن در برابر UV پائین بوده و فقط برای کاربردهای داخلی مناسب می باشد.

خواص عایق بودن طلق شیشه ای

ورق های طلق شفاف ضریب انتقال گرمایی کمتری نسبت به شیشه دارند و با اینکه عایق ۱۰۰درصد گرمایشی و سرمایشی نیستند اما نسبت به شیشه گرمای کمتری را از خود عبور می دهند.

دیگر خصوصیت ورق های طلق شیشه ای شفاف مقاومت بسیار خوب در مقابل رطوبت می باشد. این نوع طلق های شفاف در مجاورت طولانی مدت با رطوبت و نم شوره نمی زنند و کدر نمی شوند.

جهت تمیز نمودن طلق ها کافیست از یک دستمال مرطوب و نرم استفاده شود. استفاده از پارچه های زبر و یا دستمال هایی که دارای گرد وغبار هستند باعث می شود سطح طلق شفاف به مرور دچار خط و خش های ریز شود و کدر شود. پیشنهاد می شود در صورتیکه امکان شستشوی طلق وجود دارد نظافت طلق های شیشه ای با آب انجام شود. شستن به وسیله آب بهترین روش تمیز کردن طلق شیشه ای است.

برش طلق شیشه ای

انواع طلق شیشه ای شفاف را به روشهای مختلفی می توان برش زده و مورد استفاده قرار داد. بهترین روش برش طلق شیشه ای ، برش دستی می باشد. این روش برش به وسیله کاتر مخصوص پلکسی گلاس انجام می شود. در این روش پس از اندازه گذاری بر روی طلق، بوسیله کاتر طلق بُر چند بار بر روی سطح ورق کشیده و سپس با فشار در دو طرف طلق آن را جدا می کنیم.



برچسب‌ها:

مطالب مشابه! از خواندن ادامه مطالب لذت ببرید ...

    5 پاسخ به “ورق کریستال (GPPS)”

    1. […] شود. نام تجاری این پلاستیک، کریستال (GPPS) می باشد.ورقهای کریستال (GPPS) در صنایع ساختمان به عنوان سقف کاذب، در صنایع یخچال […]

    2. […] ۱- وزن کم،انعطاف پذیری بالا، سهولت حمل و نقل،تنوع در طرح و رنگ و سهولت در برش و نصب آسان از مزایای این ورق ها به شمار می آید ،که ابزار مناسبی است برای طراحان که در دکوراسیون از آن استفاده می کنند.، کریستال […]

    3. […] از آنجا که اصل پراکندگی سطح به جای حجم یا پراکندگی فله استفاده می شود ، ورق های پخش کننده LED ما بازده انتقال بسیار بالاتری (~ 92)) نسبت به یک ورق دیفیوزر LED معمولی دارند. پخش کننده های شکل دهی هولوگرافیک انتقال نوری برتر بین 200 نانومتر تا 1500 نانومتر را ارائه می دهند. بسته به زاویه توزیع ، ورق دیفیوزر LED Luminit بین 85 تا 92 درصد بازده انتقال را به دست می آورند. پراکندگی کم ساختارهای پخش کننده ماهیت ضد انعکاسی دارد و از نوری استفاده می کند که در غیر این صورت به دلیل از دست دادن فرنل هدر می رود. یک قطعه شفاف از بستر پلی کربنات 89٪ قابل انتقال است. با افزودن دیفیوزر LED Luminit ، انتقال به 92 improves بهبود می یابد. توجه داشته باشید که Luminit با استفاده از یک کره یکپارچه با ساختار پخش کننده شکل دهی نور به منبع نور ، انتقال را اندازه گیری می کند کریستال. […]

    4. […] ورق های مولتی استایل نیز در مقایسه با ورق های پلکسی و طلق کریستال مناسب تر و پایین تر می […]

    5. […] نوشتاری طلقی معمولاً از طلق ، و یا ورق پلی کربنات تهیه […]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *