02136616871 02136615063 09192161957 09190182242

حکاکی لیزری پلکسی گلاس

حکاکی لیزری ایران پلکسی
8:48 ق.ظ


Rate this post

حکاکی لیزری پلکسی گلاس

حکاکی لیزری پلکسی گلاس
حکاکی لیزری پلکسی گلاس و انواع جنس های دیگر مانند چوب چرم پارچه شیشه فلز و …در فروشگاه ایران پلکسی

نحوه حکاکی لیزری پلکسی گلاس

شما می توانید مواد مختلف را با لیزر حکاکی یا برش لیزری کنید ، اما اکریلیک به دلیل مزایای بیشمار مورد علاقه اکثر علاقه مندان به حکاکی لیزری است. برای شروع ، اکریلیک همیشه بو می دهد و تازه به نظر می رسد. در مرحله دوم ، برش هموار باعث می شود که ماده ای عالی برای استفاده با لیزر باشد. علاوه بر این ، مقرون به صرفه است و در عین حال جذابیت بالایی دارد.

آخرین و مهمترین نکته این است که از اکریلیک می توان برای ساخت طیف وسیعی از محصولات استفاده کرد که شامل علائم ، هدایا و جوایز می شود.حکاکی لیزری پلکسی گلاس

چگونه حکاکی لیزری پلکسی گلاس می کنید؟

ابتدا مطمئن شوید که مواد اکریلیک شما عاری از خط و خش باشد.

سپس ، پرتو لیزر را روی اکریلیک متمرکز کنید ، قدرت را روی 25 تا 50 درصد و سرعت را روی 350 میلی متر در دقیقه تنظیم کنید و فرایند حکاکی را شروع کنید.

پس از اتمام فرایند ، بگذارید مواد خنک شوند و باقی مانده ذوب شده اکریلیک را با استفاده از آب و صابون بردارید حکاکی لیزری پلکسی گلاس.

آنچه باید در مورد حکاکی لیزری پلکسی گلاس بدانید

حکاکی لیزری ایران پلکسی
حکاکی لیزری پلکسی گلاس و انواع جنس های دیگر مانند چوب چرم پارچه شیشه فلز و …در فروشگاه ایران پلکسی

منحصر به فرد اکریلیک در این واقعیت نهفته است که می تواند طول موج های نوری خاصی را جذب کند. هنگامی که در معرض نور لیزر قرار می گیرد ، تمام انرژی خود را مانند یک اسفنج جذب می کند. این بدان معناست که اکریلیک می تواند حکاکی های شگفت انگیزی را حتی در لیزرهای کم وات ایجاد کند. همچنین می توانید اکریلیک را در قسمت جلویی و پشت آن حک کنید. در هر صورت ، یک محصول نهایی دلپذیر خواهید داشت. با این حال ، حکاکی در پشت یک راه عالی برای دستیابی به جلوه ای از طریق جلوه جلویی محصول است. این به کیفیت محصول می دهد که ظاهر آن را به سطح بعدی می رساند.

هنگام حکاکی در پشت اکریلیک ، باید به یاد داشته باشید که متن و گرافیک شما باید معکوس شود تا مطمئن شوید که آنها از جلو به طور عادی می خوانند.

ایران پلکسی

اکثر نرم افزارهای طراحی گرافیکی مانند Coreldraw و Photoshop دارای جلوه آینه ای هستند که می توانید برای معکوس کردن تصویر و متن قبل از شروع حکاکی لیزری از آنها استفاده کنید.

هنگام حکاکی روی اکریلیک ، توصیه می شود دو بار اندازه گیری و یک بار برش دهید.

این در واقع یک تکنیک بی انتها است که برای جلوگیری از اشتباهات گران قیمت هنگام حکاکی بر روی وسایل گران قیمت استفاده می شود.

برای اینکه بدانید آیا مهارت های حکاکی شما در حد یکسان است یا خیر ، ماسک پلی استر رنگی را روی ورق اکریلیک خود بمالید و آن را با قدرت کم (حدود 5 درصد) و 100 درصد سرعت حک کنید. ماسک را فقط در این مرحله آزمایش و خطا برش دهید. تنها زمانی به اکریلیک واقعی ادامه دهید که مطمئن باشید طرح مورد نظر شما ظاهر می شود.

انواع اکریلیک حکاکی لیزری پلکسی گلاس

حکاکی لیزری ایران پلکسی
حکاکی لیزری پلکسی گلاس و انواع جنس های دیگر مانند چوب چرم پارچه شیشه فلز و …در فروشگاه ایران پلکسی

اکریلیک به طور گسترده به پلاستیک حساس به حرارت اشاره می کند که توسط طیف وسیعی از مارک ها تولید می شود. نامهای دیگر مورد استفاده در صنعت شامل Lucite و Plexiglas است. انواع مختلفی از اکریلیک برای کاربردهای مختلف استفاده می شود. وقتی صحبت از کاربردهای حکاکی لیزری می شود ، گچ و اکسترود انواع اصلی اکریلیک مورد استفاده هستند. قبل از شروع آزمایش روی اکریلیک با لیزر ، بسیار مهم است که بدانید کدام ماده متناسب با نیازهای شما است.

اکریلیک ریخته گری حکاکی لیزری پلکسی گلاس

اکریلیک ریخته گری با ریختن اکریلیک مایع در فاصله بین مجموعه ای از ورق های شیشه ای مقاوم ساخته می شود.

یک واشر لاستیکی با ضخامت خاص بین ورق ها قرار می گیرد تا ضخامت مورد نظر مشخص شود. در همین حال ، مونومر جامد شده و به یک ورق پلیمر اکریلیک سخت می شود.

هنگامی که حکاکی می شود ،

انتقال اکریلیک را به یک ماده یخ زده که در بسیاری از برنامه های سفارشی سازی مورد توجه است ، بریزید.

به لطف کیفیت نوری خوب ، می توان آن را به اشکال و اندازه های مختلف قالب بندی کرد و اغلب برای ساخت جایزه استفاده می شود.

اکریلیک اکسترود شده حکاکی لیزری پلکسی گلاس

درست مانند اکریلیک ریخته گری ، اکریلیک اکسترود شده نیز معمولاً در پروژه های حکاکی لیزری استفاده می شود.

برای تولید اکریلیک اکسترود شده ، گلوله های رزین به اکسترودر داده می شوند که به نوبه خود آنها را ذوب می کند. این توده مذاب پلاستیک سپس از طریق قالب تحت فشار زیاد عبور داده می شود تا ورقه ای مذاب ایجاد شود و پس از آن این ورق روی غلتک ها منتقل می شود تا ضخامت و سطح نهایی ایجاد شود.

ساخت اکریلیک اکسترود شده آسانتر از ساخت اکریلیک ریخته گری است و این باعث می شود اکریلیک اکسترود شده ارزان تر باشد. علاوه بر این ، اکریلیک اکسترود شده حکاکی های تمیز و صاف با لبه های صیقلی با شعله ایجاد می کند. بنابراین به جای ظاهر مات که در مورد اکریلیک ریخته می شود ، یک محصول حکاکی لیزری شفاف خواهید داشت. همچنین بسیار نرمتر است و در حین حکاکی دوار تمایل به آدامس دارد.

اکریلیک اکسترود شده برای موارد خالی ، حروف برش پروفیل و اشکال که به لبه صیقلی و صاف نیاز دارند بسیار مناسب است.

عوامل دیگری که هنگام انتخاب حکاکی لیزری پلکسی گلاس برای استفاده باید در نظر بگیرید

هنگامی که به دنبال بهترین اکریلیک برای پروژه حکاکی لیزری خود هستید ، بین اکریلیک اکسترود شده و ریخته گری انتخاب می کنید. اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند – به عنوان مثال. رنگ اکریلیک اکثر مردم اغلب به اکریلیک شفاف رضایت می دهند زیرا محبوب است و کار با آن آسان است.

با این حال ، اگر به دنبال چیزی غیر عادی هستید ، رنگی رنگی مانند قرمز ، طلایی ، یشمی یا یاقوت کبود را امتحان کنید.

رنگهای مات نیز بسیار شگفت انگیز هستند.

برخی از گزینه های مات که به راحتی در بازار موجود است شامل سیاه ، سفید آبی ، قرمز و قهوه ای است.

شما همچنین می توانید یک لهجه آینه ای را انتخاب کنید که فقط اکریلیک معمولی است که با مواد در بالا ، پایین یا کناره روکش شده است تا بازتاب رنگی خیره کننده و تمایز منحصر به فرد ایجاد شود.

اگر آماده آزمایش هستید ، می توانید اکریلیک خود را با مواد دیگر مانند پایه چوب یا لهجه یا فلز جفت کنید. محصول نهایی قطعا زیبا خواهد بود.

تنظیمات صحیح لیزر برای حکاکی لیزری پلکسی گلاس چیست؟

حکاکی لیزری ایران پلکسی
حکاکی لیزری پلکسی گلاس و انواع جنس های دیگر مانند چوب چرم پارچه شیشه فلز و …در فروشگاه ایران پلکسی

نتیجه حکاکی های اکریلیک شما تا حد زیادی به تنظیمات لیزر شما بستگی دارد. اینها تنظیمات توصیه شده ای است که باید مراقب آنها باشید.حکاکی لیزری پلکسی گلاس

تمرکز

تمرکز پرتو لیزر یک تنظیم مهم در تمام پروژه های حکاکی لیزری است.

از لحاظ تئوری ، اگر قسمت های پر از مواد را روی مواد خود حک کنید ، خطوط رستری افقی به پایان می رسد که حکاکی شما را درشت و ناخوشایند می کند. خطوط رستر مسئول ایجاد یک الگوی افقی زشت هستند که روی محصول شما نشان داده می شود. برای کاهش این خطوط ، اندازه نقطه لیزر را بزرگ کنید. شما به دنبال یک لنز فوکوس هستید که یک پرتو مخروطی شکل ایجاد می کند. این همان چیزی است که با فاصله گرفتن از نقطه کانونی بزرگ می شود. در اینجا چند بهترین شیوه تمرکز وجود دارد.حکاکی لیزری پلکسی گلاس

اگر ورق اکریلیک شما کمتر از 6 میلی متر است از تمرکززدایی جلوگیری کنید

فقط در صورتی که لبه برش دارای خطوط موجی در پایین باشد یا مستقیم نباشد ، فوکوس خود را تغییر دهید.

فوکوس مجدد استفاده بهتر از تیر را تضمین می کند

ایران پلکسی

قدرت و سرعت

اکریلیک حکاکی لیزری با قدرت کم و سرعت بالا بهترین کار را می کند. اگر روی اکریلیک رنگ آمیزی شده یا صفحه ای که روی صفحه چاپ می شود کار می کنید ، برق را 10 درصد افزایش دهید اما سرعتی را که برای اکریلیک رنگ نشده استفاده می کنید حفظ کنید. این به لیزر انرژی بیشتری برای برش رنگ می دهد.

گاهی اوقات ، هنگام حکاکی اکریلیک ممکن است با چند مشکل مانند ذوب ، ترک خوردگی و ترک خوردن مواجه شوید. اگر این کار را انجام دهید ، این نشان می دهد که از گرمای بیش از حد استفاده می کنید. راه حل این مشکل کاهش قدرت یا افزایش سرعت لیزر است. برای شناسایی تنظیمات صحیح سرعت و قدرت برای موادی که روی آنها کار می کنید ، به سیستم لیزری خود مراجعه کنید.

فرکانس حکاکی لیزری پلکسی گلاس

مواد مورد نظر تنظیم فرکانس ایده آل لیزر شما را تعیین می کند.

با این حال ، ممکن است بخواهید در صورت استفاده از اکریلیک ریخته گری با فرکانس بالای 10000 – 20000 هرتز و در صورت اکریلیک اکسترود کردن فرکانس پایین 2000 – 5000 هرتز شروع کنید.

فرکانس کمتر

منجر به پالس پایین می شود که به نوبه خود انرژی پالس را افزایش می دهد یا انرژی ثابت در اکریلیک را کاهش می دهد.

این پدیده باعث جوش کمتر ، شعله ور شدن کمتر و سرعت برش کندتر می شود.

اگزوز حکاکی لیزری پلکسی گلاس

استفاده از نوعی مکش زیر اکریلیک اختیاری است اما بسیار توصیه می شود.

این می تواند

به شما در خلاص شدن از شر گازهایی که در غیر این صورت ممکن است در روکش بریده گیر افتاده باشند ، کمک کند.

این به جلوگیری از شعله ور شدن ، یخ زدگی اکریلیک را کنترل می کند و از اشتعال گازها جلوگیری می کند. هوای فشرده 15PSI (حداکثر) در قطر مخروط بزرگ باید این کار را انجام دهد.

برش لیزری اکریلیک , حکاکی لیزری پلکسی گلاس

حکاکی لیزری ایران پلکسی
حکاکی لیزری پلکسی گلاس و انواع جنس های دیگر مانند چوب چرم پارچه شیشه فلز و …در فروشگاه ایران پلکسی

به غیر از حکاکی ، می توان از دستگاه لیزر برای برش اکریلیک در مسیر حرکت X-Y استفاده کرد. این عمل برش بردار نامیده می شود و یک فرایند نسبتاً ساده است. ابتدا باید ماسک کاغذی را که با اکریلیک همراه است بردارید. این فیلم برای محافظت از سطوح صیقلی اکریلیک در حین ساخت و دستکاری استفاده می شود. متأسفانه ، کاغذ حاوی پارافین است که احتمال برافروختگی و زخم در حین برش را افزایش می دهد. این را با یک ماسک کاغذی که توسط تامین کنندگان حکاکی فروخته می شود جایگزین کنید. این ماسک به محافظت از مواد کمک می کند و برش تمیز را تضمین می کند. حکاکی لیزری پلکسی گلاس

در مرحله بعد

، می خواهید ورق اکریلیک خود را تا ارتفاعی بالا ببرید که مطمئن شود به میز برش دست نمی زند.

به این ترتیب ،

انعکاس پشت و ظاهر شدن علائم شبکه بر روی مواد پس از حکاکی تا حد زیادی کاهش می یابد. ا

کریلیک بسیار قابل اشتعال است. بنابراین ، برای جلوگیری از حوادث ، باید در حین برش چشم خود را زیر نظر داشته باشید

. یک میز فلزی با ضخامت 10 میلی متر ،

تضمین می کند که هر یک از قطعات پردازش شده شما پس از اتمام برش در موقعیت خود باقی بماند. میز فلزی انرژی لیزر را جذب نمی کند ، بلکه آن را منعکس می کند. متأسفانه ، این گرما به سمت پایین مواد هدایت می شود و می تواند باعث اعوجاج و شکاف شود.حکاکی لیزری پلکسی گلاس

بنابراین

، ایجاد یک فضای هوایی بین میز کار و اکریلیک برای از بین بردن این گرما و در نتیجه بهبود برش ، ایده خوبی است. یک میز برش یا بردار می تواند به شما در دستیابی به این هدف کمک کند. اگر به قسمت اول بسنده کردید ، مطمئن شوید که یک بشقاب پشتی را زیر مواد خود قرار داده اید.

ایران پلکسی

این کا

ر نه تنها یک برش تمیز را تضمین می کند ، بلکه آشفتگی روی میز کار شما را نیز کاهش می دهد. جداول برش وکتور نیز برای این منظور ساخته شده اند و اگر قصد برش زیاد مواد با لیزر خود را دارید می تواند مفید واقع شود.

برای به دست آوردن بهترین نتایج ، حکاک خود را روی قدرت بالا و سرعت پایین تنظیم کنید.

فرآیند برش آهسته اطمینان می دهد

که پرتو لیزر به طور مناسب لبه های ماده را ذوب کرده و در نهایت ظاهری صیقلی ایجاد می کند. حکاکی لیزری پلکسی گلاس

ضخامت مواد شما

و توان لیزر تعداد پاس هایی را که باید برای دستیابی به برش تمیز انجام دهید تعیین می کند

. در اصل ، یک وات بالا عمیق تر و سریعتر از یک وات کم قطع می شود. اگر تعدادی پاس می دهید ، حتماً فوکوس مناسب لیزر را حفظ کنید.

به عنوان مثال

، اگر اولین بار لیزر را روی ماده متمرکز می کنید ، ممکن است در گذر دوم از فوکوس خارج شود

. یک تیر که خارج از فوکوس است در نهایت باعث بریدگی ضعیف می شود.

خوشبختانه اکثر دستگاه های لیزری موجود در بازار دارای قابلیت فوکوس خودکار هستند که این مشکل را به طور کامل برطرف می کند.

در اینجا یک راهنمای خرید با 11 حکاک لیزری برتر زیر 500 دلار پیشنهاد شده است حکاکی لیزری پلکسی گلاس

حکاکی لیزری ایران پلکسی
حکاکی لیزری پلکسی گلاس و انواع جنس های دیگر مانند چوب چرم پارچه شیشه فلز و …در فروشگاه ایران پلکسی

محصولات متداول ساخته شده از اکریلیک حکاکی شده حکاکی لیزری پلکسی گلاس

اکریلیک حکاکی شده کاربردهای زیادی پیدا می کند. اینها شامل موارد زیر است:

  • علامت گذاری (گرافیک با نور پس زمینه ، تصویربرداری شرکتی ، ترموفرمینگ ، چراغ های LED CAN ، راه یابی)
  • هنر و طراحی (مبلمان ، قاب عکس ، مجسمه ، اقلام جدید)
  • نمایشگاه (مبلمان ، پارتیشن اتاق ، نمایشگر)
  • لوازم منزل (دستگیره شیر ، ظروف ، لوازم التحریر)
  • معماری (اسباب بازی های کودکان ، آینه های آرایشی ، پارتیشن اتاق ، نورگیر ، پنجره ها ، درهای دوش ، شیشه های معماری)
  • فناوری (صفحه نمایش کامپیوتر PDA ، نمایش چند رسانه ای ، صفحه نمایش تلفن همراه)
  • مبلمان و لوازم جانبی (جلو کابینت ، وسایل ، مبلمان ، رومیزی ، جلو کابینت)

ایران پلکسی

چه آکریلیک ریخته گری و چه اکسترول ، می توانید با حکاک لیزری خود محصولات متنوع سفارشی ایجاد کنید. ترفند این است که بدانید چگونه حکاکی و برش واقعی اکریلیک را انجام دهید تا بهترین نتایج را بدست آورید. طبق معمول ، ایده خوبی است که قبل از شروع حکاکی لیزری روی مواد اصلی ، یک ماده برای آزمایش داشته باشید.

آخرین چیزی که می خواهید این است که آنقدر اشتباه کنید که در نهایت تمام ورق های اکریلیک خود را هدر دهید.حکاکی لیزری پلکسی گلاس



برچسب‌ها:

مطالب مشابه! از خواندن ادامه مطالب لذت ببرید ...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *