02136616871 02136615063 09192161957 09190182242

پلی کربنات تخت

مشخصات پلی کربنات
1:10 ب.ظ


5/5 - (111 امتیاز)

پلی کربنات تخت

پلی کربنات
معرفی پلی کربنات تخت در ابعاد 205*305 می باشد که در ضخامت های مختلف است و رنگ های متنوع می باشد در فروشگاه ایران پلکسی است .

پلی کربنات تخت

پلی کربنات، قوی ترین نوع پلاستیک شفاف است که در صنعت ساختمان کاربرد های زیادی مخصوصا به عنوان جایگزین شیشه دارد.

این ماده علاوه بر مصارف ساختمانی، در ساخت لنز های عینک، دی وی دی، شیشه های ضدگلوله، صنعت هوا فضا و… کاربرد های بسیاری دارد.

پلی کربنات به صورت ورق های دوجداره و یا تخت معمولا به عنوان پوشش سقف برای نورگیر ها و دیواره هایی که نیاز به عبور نور را دارند استفاده می شود.

ورق های پلی کربنات بخاطر لایه UV که بر روی سطح خود دارند، علاوه بر نشکن بودن ضد آفتاب نیز هستند.

ورق های دوجداره پلی کربنات به علت ساختار سازه ای که دارند،

تا حدودی عایق حرارتی و صدا بوده و بسیار سبک تر نسبت آهن و سایر ایرانیت های سقفی هستند.

مشخصات خرید ورق های پلی کربنات تخت:

  • دارای ضخامتی بین ۰٫۲۵ تا ۱۵ میلیمتر می باشند.
  • ابعاد آن ها در ۳۰۰*۲۰۵ سانتی متر می باشد.
  • دارای رنگ های شفاف،دودی و شیری می باشد.
  • این ورق ها دارای خاصیت مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه ، آفتاب وحرارت می باشند.
  • موجودی این محصول در بازار ایران تولیدی کشورآمریکا،آلمان ، ایران و تایوان است.
  • و دارای ۱۰سال ضمانت می باشد .
  • مقاومت حرارتی پلی کربنات ها ۱۳۵~۱۴۰ درجه می باشد .

ویژگی صفحات پلی کربنات تخت

پلی کربنات از کجا بخرم
معرفی پلی کربنات تخت در ابعاد 205*305 می باشد که در ضخامت های مختلف است و رنگ های متنوع می باشد در فروشگاه ایران پلکسی است .

ورقهای پلی کربنات در درجه حرارت اتاق، ودر مقابل اسیدهای الی و معدنی، روغنها و محلول نمکهای خنثی، هیدروکربنهای آلیفاتیک و الکلها مقاوم می‌باشند. مقاومت شیمیایی این ورقها در مقابل بسیاری از مواد پاک کننده درزگیرها و چسب‌های موجود در بازار با توجه به نتایج آزمایشهای متعدد محرز گردیده است.

مقاومت در برابر ضربه و خراش: مقاومت ضربه‌ای این ورق ها ۲۵۰ برابر شیشه هم ضخامت با آن می‌باشد. انواع ورقهای آن در برابر خش و خراش در شرایط بسیار سخت آزمون، مقاومتی نزدیک به شیشه از خود نشان می‌دهد.

مقاومت در برابر کشش و خمش (انعطاف‌پذیری): مقاومت کششی این ورقها بیش از ۷۰ نیوتن بر میلیمتر مربع (N/mm²) در حد تسلیم فیزیکی این ورقها می‌باشد، مقاومت خمشی این ورقها در حدود ۲۵۰۰ نیوتن بر میلیمتر مربع (N/mm²) می‌باشد که از مقاومت مطلوبی به شمار می‌روند.

ایران پلکسی

عایق حرارتی و صرفه جویی در مصرف انرژی: این ورق ها نور خورشید را جذب و در نتیجه هزینه تهویه مطبوع را در فصل گرما کاهش می دهنداین ویژگی در زمستان نیز باعث صرفه جویی در مصرف سوخت شده و به دلیل خاصیت عایقی بهتر نسبت به شیشه، سالیانه می‌توان به میزان ۳۰ لیتر سوخت مایع به ازاءهر متر مربع صرفه جویی نمود.

خود خاموشی و اشتعال ناپذیری: این ورق ها آتش نمی‌گیرد، شعله‌ور نمی‌شود و در دمای بالای حریق به آرامی ذوب می‌شود و مانع گسترش آتش شده و به صورت خود به خودی خاموش می‌شود.

مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش UV و سایر شرایط جوی: این محصول به دلیل دارا بودن پوشش ضد اشعه ماوراء بنفش UV در مقابل این اشعه از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و رنگ آن در اثر تابش اشعه خورشید تغییر نمی‌کند و ویژگی شفافیت خود را در مدت زمان طولانی حفظ می‌کند.

موارد مصرف پلی کربنات تخت

در صنایع اتومبیل جهت تزئینات داخلی خودرو، ساخت داشبورد و متعلقات آن، ساخت سپر و پانلهای داخلی و شیشه‌های چراغ اتومبیلهای مدرن، در صنایع بهداشتی و پزشکی جهت ساخت بطری‌های شفاف برای بسته بندی مواد غذایی و داروئی، ساخت انواع عینکهای طبی و صنعتی و همچنین تهیه لنزهای چشمی در رنگهای مختلف، لوازم دیالیز، آندوسکوپی و انتقال خون و ساخت آمپول بدون سوزن، در صنایع برق و کامپیوتر جهت ساخت کانکتورهای الکتریکی، لوازم الکتروتکنیک، ساخت دیسکهای فشـرده (CD)، DVDها، تزئینات و پوشش کامپیوترها، و در صنایع ایمنی جهت ساخت کلاه ایمنی، عینک‌های ایمنی، ماسکهای گاز و پوشش‌های محافظ و همچنین در صنایع نظامی جهت ساخت شیشه‌های مقاوم جلوی هواپیماهای شکاری و ساخت شیشه‌های ضدگلوله کاربرد دارد.

ورق پلی کربنات تخت

پلی کربنات چیست
معرفی پلی کربنات تخت در ابعاد 205*305 می باشد که در ضخامت های مختلف است و رنگ های متنوع می باشد در فروشگاه ایران پلکسی است .

ورق پلی کربنات تخت دارای یک محافظ UV اکسترود شده در دو طرف است. که ۹۸٪ از اشعه ماوراء بنفش مضر را از بین می برد. این ویژگی آن را به یک محصول ایده‌آل برای استفاده در مستحکم‌ترین سخت‌افزارهای جهان تبدیل می‌کند. توانایی کنترل شرایط آب و هوایی و لایه محافظ اشعه ماوراء بنفش آن طول عمر طولانی‌تر ورق را امکان‌پذیر می‌کند. همچنین از زرد شدن ورق به مرور زمان جلوگیری می‌کند.

همانطور که گفته شد در برابر سایش، دیوارنویسی، خرابکاری و حمله‌های فیزیکی دوام دارد. همچنین در برابر طیف وسیعی از تمیزکننده‌ها، حلال‌های آلی و عناصر خورنده مقاومت می‌کند. ورق پلی کربنات رنگی برای کاهش نور و به صورت مات برای حفظ حریم خصوصی هم کاربرد دارد.

مزایای ورق پلی کربنات تخت

  • مقاومت پذیری زیاد در برابر ضربه های فیزیکی
  • شفافیت بالا
  • مقاومت در برابر گرما و سرما
  • نصب آسان
  • ورق پلی کربنات تخت
  • اره کاری
  • فرز کاری
  • سوراخ کاری
  • قابلیت جوشکاری
  • شکل دهی توسط وکیوم فرمینگ

کاربرد ورقهای پلی کربنات تخت

  • نورگیر سقف
  • استفاده در راهروها، سقف پله های هوایی، برج ها، عابر بانک ها، گلخانه
  • دکوراسیون معماری ساختمان
  • جایگزین در شیشه های قطار و هواپیما
  • جایگزین در کابین آسانسور
  • استفاده در کلاه ایمنی
  • استفاده در کنفرانس ها جهت عایق صوتی
  • به کارگیری در صنعت چراغ های خودرو
  • به کارگیری در ورودی های مترو
  • شکل گیری ورق ها در خلاء

خرید ورق پلی کربنات تخت

خرید و فروش پلی کربنات
معرفی پلی کربنات تخت در ابعاد 205*305 می باشد که در ضخامت های مختلف است و رنگ های متنوع می باشد در فروشگاه ایران پلکسی است .

ورق های تخت پلی کربنات محصولاتی منحصر به فرد بوده که با داشتن ضریب امنیتی فوق العاده بالا در مقابل اصابت های فیزیکی به کالایی ایده آل برای مصارف جایگزین شیشه تبدیل شده است که امروزه این ورق ها به علت استحکام و شفافیت فوق العاده ای که دارند به آهن شفاف معروف گردیده اند.پلی کربنات تخت

گفتی است ورق های تخت پلی کربنات سخت ترین و مقاوم ترین ماده شفاف شناخته شده می باشند.

ورق پلی کربنات تخت  دارای خاصیت عبور نور عالی با سطوحی درخشان همچون الماس می باشند. از دیگر دلایل مهم استفاده از این ورق ها می توان به شکل دهی آسان در خلا ، مقاومت استثنایی در بازده دمایی ۲۰ تا ۱۲۰ ، قابلیت بازیافت آسان ، مقاومت ضربه ای بسیار بالا حدود ( ۲۵۰ برابر شیشه و تقریبا غیر شکننده ) شعاع خمیدگی حدود (۱۷۵ برابر ضخامت)، استفاده و نصب آسان ، عایق حرارت و برودت و عایق الکتریکی، وزن کم (نصف شیشه) ، شعاع خمیدگی ایمن بالا و ثبات رنگ این ورق ها اشاره کرد.

لازم به ذکر است ورق های تخت پلی کربنات به دلیل نشکن بودن و مقاومت در برابر سرایت آتش در هنگام بروز حوادث طبیعی مانند :زلزله ، خطرات  ناشی از شکست شیشه و سرایت آتش را به صفر می رساند.

چرا نورگیر های را از جنس ورق پلی کربنات انتخاب می کنیم؟

  1. زیبایـی
  2. سـهولت نصـب
  3. ایمنـی بـالا در برابـر شکسـتن
  4. آب بنـدی کامــل
  5. سبکی
  6. تنوع رنگی
  7. مقاوم در برابر اشعه UV

نســبت بــه نورگیرهــای شیشــه ای قدیمــی اولویــت داشــته و در مدلهـای مختلـف قابـل اجـرا مـی باشـد.

نصب ورق پلی کربنات تخت

قیمت پلی کربنات
معرفی پلی کربنات تخت در ابعاد 205*305 می باشد که در ضخامت های مختلف است و رنگ های متنوع می باشد در فروشگاه ایران پلکسی است .

مواد و ذراتی که ممکن است در حین بار به داخل شیارهای ورق پلی کربنات قرار گرفته باشند را تخلیه و تمیز کنید.

در حین نصب پلی کربنات پیچ را محکم ببندید. چرا که بستن محکم باعث می شود تغییری در ظاهر طراحی شما ایجاد نشود.

نحوه نصب ورق پلی کربنات به این صورت است که شیارهای ورق پایین به بالا قرار گرفته باشد.

شعاع قوس باید ۱۷۵ برابر ضخامت ورق پلی کربنات باشد. همچنین نسبت عرض به طول ورق نیز باید ۱ به ۲ باشد.

برای نصب ورق پلی کربنات باید سطح ZUV همواره در طرف خارج انجام شود.

بعد از نصب ورق پلی کربنات، چسب UV را از پلی کربنات بردارید.

ایجاد حفره هایی (سوراخ) در ورق، ۳ میلی متر بزرگتر از قطر پیچ ایجاد شود.

در حین سفت کردن پیچ ورق، ابزار از روی پیچ تکان نخورد.

قیمت ورق پلی کربنات تخت

قیمت ورقهای پلی کربنات در ایران براساس ضخامت، طول، عرض، شفافیت، رنگ، نوع ورق پلی کربنات و غیره هزینه های متفاوتی دارد. برای استعلام قیمت با ایران پلکسی تماس بگیرید 

مشخصات پلی کربنات
معرفی پلی کربنات تخت در ابعاد 205*305 می باشد که در ضخامت های مختلف است و رنگ های متنوع می باشد در فروشگاه ایران پلکسی است .


برچسب‌ها:,

مطالب مشابه! از خواندن ادامه مطالب لذت ببرید ...

    3 پاسخ به “پلی کربنات تخت”

    1. […] پلی کربنات (polycarbonate) از خانواده ی پلیمر ترموپلاستیک هست و به صورت گسترده ای تولید شده و با استقبال خوبی مواجه شده که در زمان حال در امور مختلفی به کار گرفته میشود. یکی از ویژگی هایی که باعث شد پلی کربنات بیشتر مورد توجه قرار بگیرد لایه UV این محصول هست این لایه باعث میشود در برابر نور خورشید محافظت شود و همچنین دو ویژگی دیگر که باعث همه گیر شدن این محصول میشود مورد اول سبک بودن پلی کربنات هست که براحتی قابل جابجایی هست و مورد دوم تنوع رنگ آن (آبی ، قهوه ای ، سبز ، قرمز و …)و همچنین این محصول رو میتوانید شفاف (پلی کربنات شفاف) هم سفارش دهید. اما این محصول به غیر از صنعت ساختمان در صنعت خودرو سازی و دیگر صنعت ها هم استفاده میشود صنعت هایی مانند بهداشت و پزشکی صنعت شیشه های ضد گلوله وچند مورد دیگر… […]

    2. […] پلی کربنات (polycarbonate) از خانواده ی پلیمر ترموپلاستیک هست و به صورت گسترده ای تولید شده و با استقبال خوبی مواجه شده که در زمان حال در امور مختلفی به کار گرفته میشود. یکی از ویژگی هایی که باعث شد پلی کربنات بیشتر مورد توجه قرار بگیرد لایه UV این محصول هست این لایه باعث میشود در برابر نور خورشید محافظت شود و همچنین دو ویژگی دیگر که باعث همه گیر شدن این محصول میشود مورد اول سبک بودن پلی کربنات هست که براحتی قابل جابجایی هست و مورد دوم تنوع رنگ آن (آبی ، قهوه ای ، سبز ، قرمز و …)و همچنین این محصول رو میتوانید شفاف (پلی کربنات شفاف) هم سفارش دهید. اما این محصول به غیر از صنعت ساختمان در صنعت خودرو سازی و دیگر صنعت ها هم استفاده میشود صنعت هایی مانند بهداشت و پزشکی صنعت شیشه های ضد گلوله وچند مورد دیگر… […]

    3. iranpelaxi گفت:

      […] بیندازیم که ممکن است با آنها آشنا نباشید تا ببینید آیا پلی کربنات می تواند انتخاب مناسبی برای پروژه بعدی شما باشد یا […]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *