02136616871 02136615063 09192161957 09190182242

آب بندی پلکسی گلاس + چسب آکریلیک پلکسی 2022

توضیحات کامل آب بندی پلکسی گلاس ، ورق‌های پلکسی گلاس کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف آکریلیک و کلروفرم و باکس و استند های تبلیغاتی ...
5:03 ب.ظ


5/5 - (1 امتیاز)

کلروفرم پلکسی / آب بندی پلکسی گلاس

توضیحات کامل آب بندی پلکسی گلاس ، ورق‌های پلکسی گلاس کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف آکریلیک و کلروفرم و باکس و استند های تبلیغاتی … کلروفرم از هیدروژن، کربن و اتم های کلر تشکیل شده است. در صورت تماس با پوست به دلیل تبخیر سریع، احساس خنکی انتقال می دهد و خیلی زود بخار و خشک می شود. اما توصیه می شود از تماس با پوست جلوگیری به عمل آید زیرا چربی پوست را از بین می برد. و به مرور به پوست آسیب می رساند. کلروفرم در حالت خالص دارای بخارات سمی بوده و در تماس طولانی مدت خطرناک می باشد. اما برای مصارف عمومی اغلب به صورت رقیق شده و تا حد زیادی بی خطر است.

چگونه ورق پلکسی را بچسبانیم؟ ( آب بندی پلکسی گلاس )

اگر می خواهید ورق پلکسی را چسب بزنید ، دو مورد وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید:چسب معمولی کار نمی کند ، و پیوند بسیار محکم است. در صورت رعایت نکات و ترفندهای موجود در این مقاله، چسب زدن به این پلاستیک ها کمی سخت تر است.

با داشتن چسب آکریلات خوب،و آماده سازی مناسب می توانید ورق های آکریلیک را چسب بزنید تا یک ساختار بسیار قوی ایجاد شود.

آکریلات نام رسمی ورق پلکسی است که گاهی اوقات به عنوان ورق اکریلیک شناخته می شود. بر خلاف چوب و کاغذ ، شما نمی توانید با چسب معمولی ورق پلکسی را چسب بزنید زیرا چسپیدن با مواد کافی نیست.

توضیحات کامل آب بندی پلکسی گلاس ، ورق‌های پلکسی گلاس کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف آکریلیک و کلروفرم و باکس و استند های تبلیغاتی ...

ورق پلکسی باید با یک چسب مخصوص ورق پلکسی چسبانده شود،ما Acrifix را برای این کار توصیه می کنیم.

Acrifix مانند همه چسب های آکریلات هیچ نیروی چسبندگی ندارد اما تضمین می کند که سطوح تماس نرم شده و به هم چسبیده می شوند. در حقیقت ، چسب آکریلیک مانند جوشکاری است تا یک  چسب زدن معمولی. یکی دیگر از ویژگی های Acrifix ، روان بودن است ، چسب به اندازه آب نازک است. علاوه بر این ، Acrifix باید با یک سوزن نازک بین سطوح تماس اعمال شود، اما به آسانی چسب زدن معمولی است.

  • پس اگر به دنبال چسب پلکسی می گردید کلروفرم بهترین گزینه به حساب می آید. کلروفروم به غیر از پلکسی گلاس مواد دیگر را به هم نمی چسباند و فقط باعث ذوب شدن و یا تغییر حالت برخی از این مواد می شود. به همین خاطر همیشه توصیه می شود کلروفرم در ظروف
  • شیشه ای نگهداری شود تا آسیبی به ظروف حاوی این مایع شیمیایی نرسد.
  • ورق‌های آکریلیک در بازار با نام اولین برند واردشده در ایران، پلکسی گلاس و یا پلکسی گلس نامیده می‌شوند. ورق‌های پلکسی گلاس کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف علی‌الخصوص صنعت تبلیغات در دنیا دارند. در ایران از ورق‌های پلکسی گلاس برای ساخت تابلوهای فروشگاه‌ها و تولید استند محصول و استندهای فروشگاهی استفاده می‌کنند. آب بندی پلکسی گلاس

در مرحله اول ، سطح هر دو صفحه باید صاف باشد. اگر مواد پلاستیکی را از طلق البرز سفارش داده اید ، تمام لبه های برش به صورت صاف برش داده شده اند. و اگر خودتان آن را برش داده اید ،می توانید آن را با کاغذ سنباده نیز صاف کنید. اطمینان حاصل کنید که لبه صاف باشد.

در مرحله بعد ، قسمت هایی که چسبانده می خورند باید تمیز شوند ، این کار به بهترین وجه با الکل انجام می شود و می توانید قسمتهای خشک شده را با پارچه ای پاک کنید. سپس قطعات آکریلیک را می توان روی یکدیگر قرار داد ، هنگام قرار دادن آنها در یک اتصال زاویه ای از قلاب مربع استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که قطعات در طول چسبندگی ثابت بوده.

توضیحات کامل آب بندی پلکسی گلاس ، ورق‌های پلکسی گلاس کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف آکریلیک و کلروفرم و باکس و استند های تبلیغاتی ...

نحوه مصرف کلروفرم به عنوان چسب پلکسی

استفاده از کلروفرم برای چسباندن ورق اکریلیک یا همان پلکسی گلاس نیازمند دقت و حوصله زیادی می باشد؛ همچنین هر چقدر در استفاده از آن دقت بیشتری شود کیفیت محصول نهایی بیشتر خواهد بود. به همین دلیل برای چسباندن ورق های پلکسی توسط کلروفرم از سرنگ سوزن دار استفاده می شود. سرنگ ها انواع محتلفی دارند اما بهتر است از سرنگ هایی استفاده شود که واشر لاستیکی نداشته باشند. زیرا تماس کلروفرم با قسمت لاستیکی سرنگ باعث ذوب شدن این قسمت می شود.

استفاده از سرنگ باعث ریختن یکنواخت و ظریف چسب پلکسی روی سطح کار می شود و از پاشیدن و یا سرازیر شدن بیش از حد کلروفرم بر روی سطح کار جلوگیری می کند. البته سرنگ ها به دلیل کنترل مایع کلروفرم مانع از پخش شدگی چسب می شوند. پس از استفاده از چسب پلکسی در مدت زمان اندکی حدودا کمتر از یک دقیقه دو سطح به یکدیگر می چسبند. این چسبندگی در دقایق اولیه استفاده از چسب کلروفرم به مراتب کمتر بوده و پس از گذشت مدت زمان تقریبی ۱۰ دقیقه کاملا ثابت و محکم می شود. جهت هرچه بهتر چسبیدن سطوح باید دو قطعه پلکسی را در کنار هم ثابت و کمی تحت فشار قرار می دهیم. بدین منظور می توانیم از چسب کاغذی برای این کار استفاده کنیم.

هنگام کار با سرنگ حاوی چسب پلکسی کلروفرم اگر مقداری کلروفرم روی سطح پلکسی ریخت باید صبر کرد تا به خودی خود تبخیر و خشک شود. چرا که پاک کردن آن توسط دست و یا دستمال باعث خرابتر شدن و لکه دار شدن کار می گردد.



برچسب‌ها:, ,

مطالب مشابه! از خواندن ادامه مطالب لذت ببرید ...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *