02136616871 02136615063 09192161957 09190182242

مقایسه اکریلیک و پلی کربنات

مقایسه اکریلیک و پلی کربنات
7:27 ب.ظ


5/5 - (2 امتیاز)

انتخاب نوع مناسب ورق های پلاستیکی تفاوت بین یک نتیجه بادوام، طولانی مدت و کارآمد است. مقایسه اکریلیک و پلی کربنات دو ماده بسیار متفاوت هستند که با استفاده از روش های مختلفی تولید می شوند که انعطاف پذیری و شکل ورق را تغییر می دهند.

در حالی که ورق های اکریلیک انتخاب محبوب تری هستند، جایگزین پلی کربنات آن دارای خواص قالب گیری عالی و مقاوم در برابر حرارت است. بیایید به تفاوت های بین این دو گزینه بپردازیم!

پلکسی گلاس و اکریلیک چیست؟

اکریلیک نوعی پلاستیک است که اغلب یک ورق شفاف است و دارای مزایا و گزینه های رنگی متنوعی است. حالت چکش خوار آن را آسان می کند تا ساخت و فرم دهی آن را آسان کند و آن را به یک ماده بسیار محبوب تبدیل کرده است. اگر به شکل یا ضخامت خاصی نیاز دارید، اکثر تولیدکنندگان می توانند یک محصول سفارشی برای شما ایجاد کنند.

دو نوع اکریلیک وجود دارد: ریخته گری و اکسترود. هر کدام بسته به کاربرد و جنس دارای مزایای خود هستند، اما تصور می شود که اکریلیک ریخته گری انتخاب محبوب تر باشد.

اکریلیک ریخته گری

اکریلیک ریخته گری اغلب گران تر است و به این دلیل است که دوام بالایی را ارائه می دهد. با وجود مقاومت در برابر بسیاری از مواد شیمیایی، اکریلیک ریخته‌گری به دلیل ضخیم‌تر یا تیره‌تر بودن، شفافیت نوری یا کارایی حرارتی را به خطر نمی‌اندازد. حتی هنگام چاپ روی آن تصویر واضح تری دارد.

این فرم از اکریلیک همچنین دارای روکش زیباتر با سطح صاف تر و صاف تر است. همانطور که به قرن بعدی می رویم، معماری معاصر و کاربردهای صنعتی شاهد استفاده مکرر از اکریلیک ریخته گری هستیم.

اکریلیک اکسترود شده

اگر به دنبال یک ورق پلاستیکی آماده یا یک گزینه چکش خوار هستید، اکریلیک اکسترود شده بهترین انتخاب است. ساخت آن به دلیل ویژگی‌های انعطاف‌پذیر آن بسیار آسان‌تر است، زمانی که در معرض گرما قرار می‌گیرد یا پس از تولید خم می‌شود، شکل خود را حفظ می‌کند. در حالی که اکریلیک اکسترود شده اغلب نازک‌تر از رقیب خود است، حتی در شرایط آب و هوایی سخت به راحتی نمی‌چسبد.

این شکل از اکریلیک به راحتی با شعله جلا می‌شود و به خوبی با چسب‌های مبتنی بر حلال می‌چسبد و آن را به گزینه‌ای سریع‌تر تبدیل می‌کند. همانطور که گفته شد، اغلب برای شیشه های ثانویه بیرونی و پارتیشن بندی اداری استفاده می شود که اغلب پروژه های فوری برای تکمیل هستند.

مقایسه اکریلیک و پلی کربنات

ورق های پلی کربنات چیست؟

ورق های پلی کربنات یک ترموپلاستیک هستند که اغلب در ورق های شفاف یافت می شوند. آنها دوام بسیار خوبی در برابر آسیب ایجاد می کنند و ضد آب هستند. تحت فشار ترک نمی‌خورد یا رطوبت را جذب نمی‌کند و ورق‌های شما را برای سال‌های آینده درخشان و صاف نگه می‌دارد.

این نوع ورق‌ها معمولاً در داخل خانه یافت نمی‌شوند، زیرا بیشتر در فضای باز به عنوان سقف رشد می‌کنند، که برای خواصی که در شرایط آب و هوایی سخت قرار دارند عالی است. به عنوان مثال، ورق های پلی کربنات به دلیل خواص مقاوم در برابر شعله و مواد شیمیایی، می توانند شما را در هنگام آتش سوزی ایمن نگه دارند.

ورق های اکریلیک از چه ساخته شده اند؟

اکریلیک یک پلیمر وینیل است که به عنوان آکریلات نیز شناخته می شود، به طور خاص از یک پلیمر مصنوعی به نام اکریلونیتریل ساخته شده است. با این حال، دو نوع اکریلیک کمی متفاوت ساخته می شوند. در مقاله قبلی ما، راهنمای نهایی Sheet Plastics برای ورق های اکریلیک را پیدا خواهید کرد که در آن بیشتر در مورد فرآیند ساخت و عوامل آن صحبت می کنیم.

اکریلیک ریخته گری چگونه ساخته می شود؟

اکریلیک ریخته گری از یک سلول دسته ای تولید می شود که در آن MMA (متیل متاکریلات) قبل از قرار دادن در آب گرم به یک قالب شیشه ای تزریق می شود. با تغییر دما، شکل پلیمرها به ورقه اکریلیک سخت تغییر می کند.

اکریلیک اکسترود شده چگونه ساخته می شود؟

در حالی که اکریلیک اکسترود شده با استفاده از فرآیند تولید مداوم ساخته می شود. PMMA (پلی متیل متاکریلات) یک پلیمر مصنوعی است که از MMA مشتق شده است. پلیمر به یک بشکه اکستروژن وارد می شود که توسط یک نوار نقاله پیچی اجرا می شود، جایی که دمای داغ گلوله ها را ذوب می کند. سپس مایع مذاب در یک ورقه فشرده می شود و در آنجا با غلتک های خنک کننده جامد می شود.

ورق های پلی کربنات از چه چیزی ساخته شده اند؟

ورق های پلی کربنات از طریق واکنشی به نام بیسفنول A ساخته می شوند. آنها با استفاده از یک فرآیند سطحی با ترکیبی از تراکم فنل، استون اسیدی و کلرید کربونیل تولید می شوند و یک پلاستیک پلی استر ایجاد می کنند.

با استفاده از فرآیند ترموفرمینگ، ورق‌های پلی کربنات را می‌توان به راحتی قالب‌گیری کرد و مطابق با مشخصات شما اندازه گرفت. حتی می توان به طور مداوم آن را گرم کرد و بدون کاهش کیفیت مواد، آن را تغییر شکل داد، اما اگر دیگر به آن نیاز ندارید، می توان آن را بازیافت کرد.

پیش از این، ما یک راهنمای ورق پلی کربنات بسیار آموزنده ایجاد کرده‌ایم که بیشتر در مورد کاربردها، مزایا و فرآیند ساخت آن بحث می‌کند.

کاربردهای ورق اکریلیک در مقابل پلی کربنات

مقایسه اکریلیک و پلی کربنات کاربرد بسیار متفاوتی دارند. قبل از شروع پروژه خود، مهم است که متریال مناسب را انتخاب کنید زیرا ممکن است متوجه شوید که برنامه ها متضاد هستند. با این گفته، اجازه دهید به کاربردهای ورق اکریلیک در مقابل کاربردهای پلی کربنات نگاه کنیم.

برنامه های کاربردی ورق اکریلیک

  1. اثر هنری
  2. آکواریوم ها
  3. نمایش می دهد
  4. آینه
  5. پانل های محافظ
  6. لعاب ثانویه
  7. قفسه بندی
  8. تابلوها
  9. نورگیر
  10. Splashbacks
  11. کاربرد ورق پلی کربنات
  12. خودرو/هواپیما
  13. موانع ضد گلوله
  14. سی دی / دی وی دی
  15. ساخت و ساز
  16. الکترونیک
  17. روشن
  18. تینگ
  19. محافظ ماشین
  20. سقف سازی
  21. عینک ایمنی / گیره
  22. محافظ عطسه

 

مزایای مقایسه اکریلیک و پلی کربنات

اگر به یک ماده بادوام نسبت به یک ماده منعطف یا یک ورق ضد گلوله به جای ورق مقاوم در برابر حرارت نیاز دارید، بسیار مهم است که گزینه مناسب را برای پروژه خود انتخاب کنید. در حالی که برخی از ورق های اکریلیک را می توان در خارج از منزل و بالعکس برای رقیب خود استفاده کرد، مزایای آن کاملاً هماهنگ نیست، که ممکن است بعداً سایش و پارگی بیشتری ایجاد کند.

مزایای ورق اکریلیک

  1. متن/تصویر روشن و واضح
  2. بادوام
  3. ساخت آسان
  4. سبک وزن
  5. ماندگاری طولانی
  6. تعمیر و نگهداری کم
  7. در طول زمان رنگ را حفظ می کند
  8. شفاف
  9. تنوع رنگ و پرداخت
  10. مقاوم در برابر آب و هوا
  11. مزایای ورق پلی کربنات
  12. ضد گلوله
  13. قالب گیری آسان
  14. سهولت نصب
  15. مقاوم در برابر آتش
  16. سفت و سخت
  17. مقاوم در برابر ضربه
  18. قابل استفاده مجدد
  19. از نظر حرارتی کارآمد
  20. مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش
  21. ضدآب

مقایسه اکریلیک و پلی کربنات

هزینه ورق اکریلیک در مقابل پلی کربنات

در حالی که تفاوت های مقایسه اکریلیک و پلی کربنات بسیار متضاد است، ما سعی می کنیم قیمت های خود را به طور عادلانه بر اساس کاربردها و مزایا تعیین کنیم. ورق های شفاف محبوب ترین گزینه هستند و کمترین هزینه را دارند، در حالی که ورق های رنگی و بافت دار ما فرآیند تولید دشواری را دنبال می کنند و هزینه بیشتری خواهند داشت.

هزینه ورق اکریلیک

هزینه ورق های اکریلیک شفاف ما از 8p تا 1.15 پوند بسته به مقدار ورق های مورد نیاز شما و مزایای آنها شروع می شود. در حالی که ورق های اکریلیک ضد انعکاس و رنگی ما هزینه بیشتری دارند زیرا برای ساخت به فرآیند متفاوتی نیاز دارند.

حداقل طول و عرض 50 میلی متر در 50 میلی متر است، در حالی که حداکثر 3040 میلی متر در 2040 میلی متر است. اگر مشخصات شما در اندازه گیری متفاوت است، ما همچنین می توانیم سانتی متر و متر را محاسبه کنیم. محدوده ضخامت ما بسیار بزرگتر از ورق های پلی کربنات است و از 2 میلی متر تا 30 میلی متر متغیر است.

هزینه پلی کربنات

هزینه ورق های پلی کربنات ما از 6p شروع می شود، اما بر اساس تعداد ورق های مورد نیاز و خواص آنها متغیر است. یک ورق ضخیم تر و بادوام تر هزینه بیشتری خواهد داشت. به عنوان مثال، ورق های اوپال و رنگی ما به تخصص بسیار بیشتری برای ساخت نیاز دارند و تا 716.94 پوند هزینه دارند.

حداقل طول و عرض ما 50 میلی متر در 50 میلی متر و حداکثر 3040 میلی متر در 2040 میلی متر است. همچنین می توانیم بر حسب سانتی متر و متر محاسبه کنیم. در حالی که ضخامت آن از 2 میلی متر و 12 میلی متر متغیر است.

 

ورق های پلاستیکی بادوام در ورق های پلاستیکی

در ورق پلاستیک، ما طیف وسیعی از ورق های پلاستیکی را برای هر کاربرد مناسب ارائه می دهیم. چه به یک ورق اکریلیک فلورسنت برای ویترین نیاز داشته باشید یا یک ورق پلی کربنات شفاف برای سقف گلخانه خود، ما گزینه مناسبی برای شما داریم.

با درک جدید شما از مقایسه اکریلیک و پلی کربنات، امیدواریم که به دانش انتخاب ورق مناسب برای پروژه خود مجهز شده باشید. با این حال، اگر به اطلاعات بیشتری در مورد محصولات ما نیاز دارید، توصیه می کنیم همین امروز با ما تماس بگیرید.



برچسب‌ها:,

مطالب مشابه! از خواندن ادامه مطالب لذت ببرید ...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *