02136616871 02136615063 09192161957 09190182242

تابلو چلنیوم پلکسی + قیمت انواع تابلو پلکسی گلاس 2022

تابلو چلنیوم پلکسی چیست؟ آشنایی با تابلو های چلنیوم ، چلنیوم از چه زمانی وارد حوزه تابلوسازی شده است ؟ فروشگاه پلکسی گلاس ....
3:41 ب.ظ


3.5/5 - (6 امتیاز)

تابلو چلنیوم پلکسی چیست و چه کاربردی دارد؟

تابلو چلنیوم در حقیقت به حروف و تابلوهایی اطلاق می گردد که لبه حروف آن از جنس چلنیوم باشد. لبه حروف یعنی جایی از حروف که باعث برجستگی آن ها می شود و اغلب دارای رنگ های طلایی و نقره ای هستند.لبه چلنیوم مهم ترین قسمت تابلو می باشد که از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است که به اختصار به آن چلنیوم گفته می شود. ساخت و تولید این تابلوها حتما باید براساس به روزترین متد و استانداردهای دنیا صورت گیرد.

تابلو چلنیوم از مدرن ترین و درخشان ترین تابلوهای تبلیغاتی است و به شکل های متفاوت همچون تابلو چلنیوم ساده ، تابلو چلنیوم ستاره ای ، تابلو چلنیوم طلایی ، تابلو چلنیوم کریستالی ، تابلو چلنیوم دوبل ، تابلو چلنیوم لترمکس و دیگر مدل ها طراحی و پیاده سازی می شود . چیزی که سبب شده است تابلو چلنیوم اسامی مختلفی داشته باشد ، نحوه نورپردازی آن است . رویه حروف برجسته در تابلو چلنیوم با استفاده از پلکسی و لبه ها توسط رول چلنیوم ساخته می شوند . تابلو چلنیوم با نمایی براق و درخشان توانسته جایگاه اول را در تابلوسازی به خود اختصاص دهد .

تابلو چلنیوم پلکسی چیست؟ آشنایی با تابلو های چلنیوم ، چلنیوم از چه زمانی وارد حوزه تابلوسازی شده است ؟ فروشگاه پلکسی گلاس ....

تابلو پلکسی (چلنیوم)

تابلو چلنیوم با هر سلیقه ای سازگار است و تنوع زیاد آن سبب شده مشتریان با هر سلیقه ای که دارند بتوانند نوعی از آن را انتخاب کنند . برش هایی که تابلوساز در هنگام ساخت تابلو چلنیوم بر روی پلکسی ایجاد می کند سبب شکست نور شده و اشکال هندسی متفاوتی همچون شیشه های کریستالی ، الماس و ستاره را به نمایش می گذارد . نور منتشر شده از تابلو چلنیوم سبب زیبایی خارق العاده این تابلو شده است به همین دلیل طرفداران زیادی در دنیای کسب و کار به ویژه مغازه پوشاک و نمایشگاه ها دارد .

اندازه های چلنیوم

چلنیوم در سایزهای 7 و 9 و 11 سانتیمتر با رنگهای جیوه ای ،طلایی ، مشکی ، ابی و .در بازار موجود میباشد. بعد از اسپانیا کشور تایوان نیز از این ابتکار بی نصیب نماند و مشابه این محصول را بانام تجاری آلوباند aluband تولید و روانه بازار نمود که این برند نیز در نوع خود مرغوب میباشد. به طبع بعد ازتایوان کشور چین در تولید مشابه این محصول از تمامی رقبا حتی کشور سازنده اصلی یعنی اسپانیا پیشی گرفت و چلنیوم های مختلفی با انواع مارک ها روانه بازار نمود که برخی از آنها عبارتند از آلوشاین alushine ،آلوتیپ alutape ،سهند (sahand) و غیره که امروزه در کشور ما بسیار فراوان یافت میشود.

تابلو چلنیوم پلکسی چیست؟ آشنایی با تابلو های چلنیوم ، چلنیوم از چه زمانی وارد حوزه تابلوسازی شده است ؟ فروشگاه پلکسی گلاس ....

تفاوت چلنیوم چینی با چلنیوم اصلی

متاسفانه بین جنس چینی و اصلی آن تفاوت های چشم گیری وجود دارد.لبه چلنیوم های اصلی ضخیم میباشد و حروف ساخته شده بعد از ساخت از استحکام خوبی برخوردار میشود مخصوصا حروف های درشت و بزرگ ، به همین دلیل است که تابلوسازهای با تجربه برای ساخت حروف بزرگ حتما از لبه های اصلی استفاده می نمایند. رنگ لبه های چلنیوم اصلی در برابر نور آفتاب و تغییرات جوی در طی سالیان ثابت بوده و تغییر رنگ نداده و همیشه براق خواهد بود. ولی لبه های چینی نازک میباشد و این نازکی در بعضی از مارک ها به حدی میباشد که با کوچکترین فشار تغییر حالت میدهند و یا سوراخ میشوند، در عوض برای سازنده حروف، کار کردن با آن بسیار آسان می باشدواز این لبه ها برای ساخت حروف های کوچک میتوان استفاده کرد.

مزایای تابلو چلنیوم (Channel_letters)

  • مقاومت بالای تابلو در برابر هوای سرد و گرم و تابش آفتاب
  • داشتن نوار اسفنجی گردگیر که مانع نفوذ گرد و غبار و باران به داخل آن می شود
  • جلب توجه مشتری در میان فروشگاه های متعدد
  • تابیده شدن نور تابلو به شکل یکنواخت و مناسب
  • طول عمر بالای تابلو

مشتری های این نوع تابلو باید دقت کنند که رویه ی این تابلو دارای دو جنس چینی و اصلی است که جنس چینی کیفیت مناسبی نداشته و در اثر نور آفتاب و تغییر دما، رنگ آن تغییر می کند. همچنین کیفیت لبه ها در جنس چینی ثابت باقی نمانده و از براق بودن آن کاسته می شود. نوع اصلی تابلو ضمن داشتن مقاومت بالا، دارای رنگ ­بندی متنوعی است.

تابلو چلنیوم پلکسی چیست؟ آشنایی با تابلو های چلنیوم ، چلنیوم از چه زمانی وارد حوزه تابلوسازی شده است ؟ فروشگاه پلکسی گلاس ....

روش محاسبه قیمت تابلو چلنیوم چگونه است ؟

قیمت تابلو چلنیوم با در نظر گرفتن سه فاکتور تعیین می گردد:

  • متراژ محیطی
  • قطر قلم
  • پیچیدگی و سادگی طراحی (مقدار متریال لازم جهت ساخت حروف چلنیوم به طرح آن وابسته بوده و در بعضی موارد با توجه به نوع طراحی و متریال استفاده شده افزایش خواهد یافت )

همچنین مواردی که در میزان قیمت تاثیر دارد :

  • نوراندریک
  • پانچ رویه حروف (پلکسی)
  • پانچ لبه یا رول چلنیوم
  • نور RGB
  • پلکسی دوبل
  • پلکسی آیینه ای

انواع تابلو چلنیوم

  • تابلو چلینیوم کریستالی: در ساخت حروف این نوع چلینیوم از پلکسی گلاس و دانه های کریستال استفاده می شود. این نوع چلینیوم تقریبا جدید و بسیار زیاد می باشد. چلینیوم های کریستالی به شکل های RGB، تمام رنگ یا تک رنگ هستند و بنا به سلیقه مشتری انتخاب می شوند.
  • تابلو چلینیوم ساده: در ساخت حروف چلینیوم اگر از رنگ یا متریال خاصی استفاده نشود آن را تابلو چلینیوم ساده می گویند.
  • تابلو چلینیوم RGB: این تابلو ها با استفاده از اس ام دی های RGB، پلکسی گلاس و کنترلر ساخته می شوند در نتیجه تابلوهای چلینیوم 7 رنگ می شوند.
  • تابلو چلینیوم پلکسی دوبل: در ساخت این نوع تابلو ها از دو پلکسی گلاس استفاده می شود که اغلب رنگ های متفاوتی دارند. البته بنا به نظر مشتری می توان از چندین پلکسی گلاس با رنگ های متفاوت استفاده کرد.
  • تابلو چلینیوم پانچ: در ساخت این نوع تابلو ها با فناوری های جدید، نور اس ام دی را از قسمت های برش داده شده، عبور می دهند. بدین ترتیب نور با شکست زیبایی از آن خارج می شود.
  • تابلو چلینیوم فول کالر: در این تابلو ها از برد استفاده شده است تا با ریموت کنترل بتوان رنگ های آن را تغییر داد. در این تابلو ها قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ وجود دارد.

 

تابلو چلنیوم پلکسی چیست؟ آشنایی با تابلو های چلنیوم ، چلنیوم از چه زمانی وارد حوزه تابلوسازی شده است ؟ فروشگاه پلکسی گلاس ....



برچسب‌ها:

مطالب مشابه! از خواندن ادامه مطالب لذت ببرید ...

    یک پاسخ به “تابلو چلنیوم پلکسی + قیمت انواع تابلو پلکسی گلاس 2022”

    1. iranpelaxi گفت:

      […] ها و قسمت لبه هم نور میدهد روشنایی بیشتری نسبت به حروف برجسته چلنیوم روی تابلو ایجاد میکند. همواره هاله ای از نور در اطراف […]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *