02136616871 02136615063 09192161957 09190182242

ساخت قلیان پلکسی + قیمت قلیان ورق پلکسی 1401

ساخت قلیان پلکسی همراه با LED و نور پردازی ، خرید قلیان سفره خانه ای و ارزان قثیمت در انواع رنگ ها و سبک وزن و قابل حمل ...
9:05 ق.ظ


5/5 - (2 امتیاز)

ساخت قلیان پلکسی همراه با LED و نور پردازی ، خرید قلیان سفره خانه ای و ارزان قثیمت در انواع رنگ ها و سبک وزن و قابل حمل … ساخت قلیان پلکسی گلاس ، باکس های مختلفی که با ورق طلق پلکسی گلاس شفاف ساخته می شوند کاربردهای مختلفی دارند. از باکس های ساده که به عنوان کاور محصولات استفاده می شود گرفته تا باکس های تزئینی کادو و باکس گل ، باکس های نمایش کالا ، جعبه ها و صندوق های پستی؛ در طراحی و ساخت این باکس ها ورق پلکسی مورد استفاده قرار می گیرد. پلکسی گلاس یک متریال بسیار کاربردی ست که در اکثر زمینه های طراحی و ساخت محصولات می توان از آن استفاده نمود. قابلیت برشکاری آسان توسط برش لیزری ، ابزار خوری و حالت پذیری بسیار خوب از خصوصیات بارز پلکسی گلاس به شمار می آید. همچنین مقاومت در برابر ضربه و ایمنی بیشتر نسبت به شیشه آن را محبوب تر نموده است.

ساخت قلیان پلکسی گلاس

بیشترین ابعاد ورق پلکسی گلاس ۱۲۲X183 سانتیمتر می باشد؛ بنابراین برای ساخت قلیان پلکسی گلاس باید به این نکته توجه کرد.

ابعاد قلیان پلکسی گلاس با ۳ عدد مشخص می شود. دو عدد اول طول و عرض و عدد سوم ارتفاع باکس می باشد.

به عنوان مثال قلیان پلکسی گلاس با ابعاد ۳۰x40x50 سانتیمتر ، دارای قاعده با طول ۳۰ سانتیمتر و عرض ۴۰ سانتیمتر و همچنین ارتفاع ۵۰ سانتیمتر می باشد. تعریف ابعاد باکس پلکسی با این روش باعث سهولت در تعیین اندازه باکس پلکسی می شود.

نکته دیگری که هنگام تعیین اندازه باکس پلکسی باید به آن اشاره کرد این است که منظور از اندازه هریک از قواعد باکس های پلکسی، اندازه های بیرونی باکس می باشد؛ یعنی اگر یک باکس دارای طول و عرض و ارتفاع ۲۰سانتیمتر باشد، طول هرکدام از اضلاع بیرونی باکس ۲۰ سانتیمتر است و ابعاد داخلی باکس به ضخامت پلکسی مورد استفاده بستگی دارد. اگر در یک باکس اندازه همه اضلاع ۲۰سانتیمتر باشد و با پلکسی ۵میلیمتر ساخته شده باشد، اندازه داخلی باکس ۱۹x19x19سانتیمتر خواهد بود.

ساخت قلیان پلکسی همراه با LED و نور پردازی ، خرید قلیان سفره خانه ای و ارزان قثیمت در انواع رنگ ها و سبک وزن و قابل حمل ...

روش های برش و مونتاژ باکس پلکسی گلاس

ساخت قلیان پلکسی گلاس به دو روش انجام می شود. تفاوت این روش ها در مدل برش لبه های باکس می باشد که اکثر باکس های پلکسی گلاس با این روش ساخته می شوند. در این دو روش لبه های باکس پلکسی به دو صورت فارسی شده و یا زبانه ای برش داده شده و سپس مونتاژ می شوند.

لبه فارسی

در این روش لبه ی قطعات پلکسی فارسی شده و سپس این قطعات در کنار هم قرار می گیرند و به وسیله چسب مخصوص پلکسی گلاس کلروفرم به همدیگر چسبانده می شوند. این روش نیازمند دستگاه مخصوص برشکاری دارد تا به وسیله آن لبه های پلکسی فارسی شوند. در ادامه آموزش ساخت قلیان پلکسی گلاس با این روش توضیح داده می شود:

پس از این که قطعات پلکسی گلاس بریده شدند اضلاع آن از قسمتهای خاصی فارسی می شوند. هر چهار طرف لبه قاعده ( طول و عرض ) و همه اضلاع دیواره های باکس غیر از لبه ی پایینی فارسی می شوند. پس از این که تمام اضلاع به شیوه ای که گفته شد ابزار خورده و آماده شدند، آن ها را کنار یکدیگر قرار داده و به وسیله چسب کاغذی در کنار هم می چسبانیم.

پس از این که تمام اضلاع جعبه توسط چسب کاغذی به چسبانده و در کنار هم ثابت شدند، می بایست چسب کلروفرم در شیار بین دو لبه ریخته شود. کلروفرم را به وسیله سرنگ مخصوص و با دقت بین دو قطعه پلکسی گلاس زده می شود. پس از این که تمام شیارهای باکس پلکسی توسط کلروفرم چسبانده شد، می بایست قلیان پلکسی به مدت ۳۰ دقیقه در جای ثابت قرار گیرد تا شیارهای چسب خورده کاملا خشک شود. پس از خشک شدن می توان چسب های کاغذی و روکش های کاغذی روی صفحات پلکسی را از سطح پلکسی جدا نمود.

ساخت قلیان پلکسی همراه با LED و نور پردازی ، خرید قلیان سفره خانه ای و ارزان قثیمت در انواع رنگ ها و سبک وزن و قابل حمل ...

لبه زبانه ای( ساخت قلیان پلکسی گلاس )

روش زبانه ای با نام های لبه قلعه ای و یا نر و مادگی نیز معروف می باشد. لبه های دو قطعه پلکسی گلاس به صورت نرو ماده برش داده شده و داخل هم فرو می روند.

در این روش عمق هر کدام از زبانه های طراحی شده می بایست به اندازه ضخامت ورق مورد استفاده برای ساخت باکس باشد. هر کدام از صفحات پلکسی مورد استفاده در این نوع باکس ها به صورت زبانه ای برش داده می شوند و پس از اینکه داخل هم مونتاژ شدند به وسیله چسب کلروفرم چسبانده می شوند. با اینکه در این روش زبانه ها داخل یکدیگر قرار می گیرند و در جای خود ثابت می شوند، بهتر است قبل از کلروفرم زدن دو صفحه پلکسی توسط چسب کاغذی به هم چسبانده شوند.

جعبه های پلکسی گلاس با روش های مختلفی طراحی و ساخته می شوند. از مهمترین روش های ساخت قلیان پلکسی گلاس روش لبه فارسی و روش لبه زبانه ای می باشد و هزینه و مدت زمان ساخت قلیان پلکسی گلاس با هر دو روش ذکر شده با هم تفاوتی ندارد. در این مطلب تلاش کردیم آموزش ساخت قلیان پلکسی گلاس را به دو روش فارسی کردن و زبانه ای ارائه دهیم. اگر در مورد این آموزش سوالی داشتید پایین همین مطلب مطرح کنید.



برچسب‌ها:

مطالب مشابه! از خواندن ادامه مطالب لذت ببرید ...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *