02136616871 02136615063 09192161957 09190182242

مقایسه فوم پی وی سی و پی وی سی جامد

مقایسه فوم پی وی سی و پی وی سی جامد
12:16 ب.ظ


5/5 - (1 امتیاز)

در حالی که پی وی سی جامد از فوم پی وی سی محکم تر و بسیار قوی تر است، به این معنی نیست که ماده مناسبی برای کار است. به عنوان مثال، نسخه جامد یک روکش براق را ارائه می دهد که اغلب در روکش دیوار یافت می شود، اما رقیب فوم آن نیز به دلیل مزایای متفاوت برای همان کاربرد مناسب است.

آیا نمی دانید که آیا فوم یا ورق های پی وی سی جامد برای پروژه شما بهتر است؟ شما جای درست آمده اید! در اینجا در ورق پلاستیک، ما فاکتورهای متعدد هر دو ماده را می دانیم و به شما کمک می کنیم تا به نتیجه برسید. اما برای درک تفاوت بین فوم و پی وی سی جامد، باید بدانیم به طور کلی مواد PVC چیست؟

مواد PVC چیست؟

برای ساخت فوم و ورق های پی وی سی جامد، ابتدا به یک مخلوط PVC عمومی نیاز است. پلی وینیل کلراید یا PVC یک پلیمر ترموپلاستیک است که از چندین مونومر مشتق شده و آن را به پلاستیک مصنوعی تبدیل می کند.

به دلیل اجزای متعدد آن، اغلب بازیافت آن دشوار است و یکی از مضرترین پلاستیک ها برای محیط زیست به حساب می آید. با این حال، PVC قابل استفاده مجدد است زیرا می توان آن را به پودر خرد کرد، به گلوله تبدیل کرد و سپس به محصولات جدید تبدیل کرد. با دانستن این موضوع، می توان آن را یکی از همه کاره ترین مواد نیز در نظر گرفت.

انواع مختلفی از PVC مانند uPVC، pPVC، CPVC و PVC-O وجود دارد. هر کدام کاربردها و مزایای خاص خود را دارند، چه به یک قاب پنجره بادوام نیاز داشته باشید یا یک کابل الکتریکی انعطاف پذیر. اما فوم پی وی سی و رقیب جامد آن چیست؟

فوم پی وی سی چیست؟

فوم پی وی سی یک ماده سبک وزن با بافت نرم و کمی ناهموار است که عمدتاً برای عایق استفاده می شود. برخلاف نام کمی گمراه‌کننده‌اش، شبیه بافت‌های فوم معمولی نیست، بنابراین هنگام فشار دادن به راحتی خم نمی‌شود و نمی‌شکند.

با مخلوطی از پی وی سی عمومی و پلی اوره، فوم پی وی سی شکل محکم و محکمی به خود می گیرد. از آنجایی که دارای ساختار سلول بسته است، می توان آن را به راحتی برش داد، میخ کرد و پیچ کرد و اگر در آب جوش بماند، می تواند نرم شود (حتی تغییر شکل دهد).

پی وی سی جامد چیست؟

پی وی سی جامد ماده ای کمی سنگین تر از جایگزین فوم آن است، به این معنی که حتی دوام بیشتری نیز دارد. با این حال، فوم و پی وی سی جامد برای اهداف کاملاً متفاوتی ایجاد شده اند. در واقع، ورق های اکریلیک و پلی کربنات با توجه به کاربردها و مزایای آن، شباهت بیشتری به PVC جامد دارند.

بافت صاف و فرم جامد آن اجازه می دهد تا برای کاربردهای مختلف شکل بگیرد و به راحتی با استفاده از ابزارهای برقی استاندارد برش داده می شود. برخلاف فوم پی وی سی، این فرم می تواند منحنی باشد تا ساختار نامطلوب مانند سیم ها و لوله ها را پنهان کند یا به عنوان تقویت کننده به عنوان پایه یا صفحه نمایش باشد.

مقایسه فوم پی وی سی و پی وی سی جامد

کاربرد فوم پی وی سی در مقابل پی وی سی جامد

فوم PVC در مقابل همتای جامد خود خواص و کاربردهای بسیار متضادی دارند. قبل از انتخاب متریال، مهم است که نیازهای کامل پروژه خود را درک کنید.

به عنوان مثال، فوم پی وی سی اغلب در صنایع دریایی و غذایی استفاده می شود، اما همه انواع فوم برای این کاربردها مناسب نیستند. در مقایسه، PVC جامد ممکن است برای تخته سر مناسب باشد، اما همان ضخامت برای تختخواب مناسب نخواهد بود.

هنگامی که مشخصات خود را دارید، می توانید ضخامت، اندازه و نوع PVC را که واقعاً برای پروژه خود نیاز دارید، تهیه کنید. به عنوان یک راهنمای کلی، در زیر نشان داده شده است که فوم و پی وی سی جامد برای چه مواردی مناسب هستند:

کاربردهای فوم پی وی سی

  1. اثر هنری
  2. لیوان و ظروف
  3. بالشتک
  4. دکوراسیون
  5. کفی
  6. پارتیشن بندی
  7. چاپ
  8. لوازم جانبی
  9. وسایل شنا
  10. روکش دیوار
  11. کاربردهای پی وی سی جامد
  12. تابلوهای تبلیغاتی
  13. نمایش می دهد
  14. جعبه های برق
  15. نوارهای بایگانی
  16. پوشه ها
  17. مناطق آماده سازی غذا
  18. تخته سر/ تخت خواب
  19. تابلوها
  20. استند

مزایای فوم پی وی سی در مقابل پی وی سی جامد

هنگام در نظر گرفتن اینکه آیا از فوم یا ورق های پی وی سی جامد استفاده کنید، توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری از مزایای آنها یاد بگیرید. از آنجایی که آنها برای طیف گسترده ای از کاربردها مناسب هستند، انتظار می رود که به همان اندازه مزایای زیادی داشته باشند. باید در نظر داشته باشید که درجات مختلفی از PVC وجود دارد که قابلیت مزیت را تغییر می دهد.

  1. فوم پی وی سی مزایای
  2. حفاظت در برابر خوردگی
  3. لایه لایه نمی شود
  4. بادوام
  5. مقاومت در برابر حرارت
  6. مقاومت در برابر ضربه
  7. بعد از سالها شکل خود را حفظ می کند
  8. سبک وزن
  9. ماندگاری طولانی
  10. ضد آب
  11. مقاوم در برابر آب و هوا
  12. مزایای پی وی سی جامد
  13. مقاومت شیمیایی
  14. چاپ های شفاف
  15. به راحتی ساخته می شود
  16. پرداخت براق
  17. قدرت ضربه بالا
  18. مقاوم در برابر رطوبت
  19. غیر قابل نفوذ
  20. سطح صاف و صاف
  21. قوی و سفت و سخت
  22. با چسب به خوبی کار می کند

مقایسه فوم پی وی سی و پی وی سی جامد

کدام بهتر است؟ فوم پی وی سی یا پی وی سی جامد؟

در پایان، این کاملا به شما بستگی دارد که فوم یا PVC جامد بهتر است. در نهایت، این به نیازهای شما، مانند کاربرد، مشخصات اندازه و ضخامت، مزایا و زیبایی کلی بستگی دارد. در ورق پلاستیک، ما می‌توانیم در مورد همه این موارد به شما توصیه کنیم تا شما را با بهترین مواد و نتیجه تجهیز کنیم.

 

ورق فوم پی وی سی برش به اندازه در ورق پلاستیک

ما انواع فوم پی وی سی با کیفیت بالا را مناسب برای بسیاری از کاربردها ارائه می دهیم. چه به روکش دیواری زرد پر زرق و برق برای جذب مشتریان جدید نیاز داشته باشید یا یک ورق سفید مات زیبا برای تابلوسازی، ما محصول مناسبی برای شما داریم.

قیمت های ما فقط از 6p با ضخامت 3 میلی متر تا 10 میلی متر شروع می شود. همه ورق های پی وی سی ما سفارشی و برش اندازه هستند و از 50 میلی متر در 50 میلی متر در عرض و طول شروع می شوند. اگر مشخصات شما در اندازه گیری متفاوت است، می توانیم بر حسب سانتی متر و متر نیز محاسبه کنیم.

برای هر گونه سوال در مورد صفحات فوم پی وی سی یا برای شروع پروژه خود، همین امروز با ما تماس بگیرید. از طرف دیگر، قبل از تصمیم گیری با سفارش نمونه، خودتان مواد را آزمایش کنید.



برچسب‌ها:,

مطالب مشابه! از خواندن ادامه مطالب لذت ببرید ...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *